اپل: 88 درصد دستگاه‌های سازگار، iOS 9 را نصب کرده‌اند

طبق صفحه پشتیبانی توسعه دهندگان اپل، iOS 9 بر روی 88 درصد از دستگاه‌های سازگار با این سیستم عامل نصب شده‌اند. این یعنی تقریبا 9 نفر از هر 10 نفر در این نسخه از iOS قرار دارند.

نسخه نهایی iOS 10 به زودی و با توجه به کنفرانس پیش رو عرضه می‌شود و اپل امیدوار است که تجربه موفق استقبال کاربران از iOS 9 را تجربه کند. اینکه تقریبا از هر 10 نفر، 9 نفر iOS 9 را بر روی دستگاه خود، در حدود یک سال پس از عرضه نصب کرده‌اند، قابل ستایش است. در پایان ماه سپتامبر سال گذشته 50 درصد از کاربران iOS 9 را روی دستگاه خود نصب کرده بودند یعنی در ماه عرضه این سیستم عامل 50 درصد کاربران به استفاده از آن روی آوردند که بهترین آمار این کمپانی محسوب می‌شود. سپس در ماه نوامبر iOS 9.1 عرضه شد و طبق گزارش کوپرتینویی‌ها 66 درصد دستگاه‌های سازگار از iOS 9 استفاده می‌کردند.

در حالی که سیستم عامل‌های مختلف هر کدام جوانب مثبت و منفی دارند، اما نمی‌توان این نکته را انکار کرد که iOS از نظر سادگی در به روزرسانی پادشاهی می‌کند. به دلیل پراکندگی سیستم عامل اندروید و توسعه عمومی ضعیف ویندوز، بسیاری از کاربران باید منتظر به روزرسانی بمانند اما کاربران آیفون و آیپد هرگز با چنین مشکلی روبرو نیستند. نسخه‌های جدید iOS معمولا همیشه برای تمامی دستگاه‌های چند سال اخیر به صورت همزمان عرضه می‌شود و خبری از اپراتورها و سازنده‌های اصلی شخص ثالث نیست، مواردی که برای کاربران اندرویدی خسته کننده است.

همانطور که اشاره شد، به احتمال قریب به یقین نسخه نهایی iOS 10 این ماه در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. در این نسخه از سیستم عامل حالت جدید تیره، شکلک‌های جدید، و بسیاری از قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی جدید اضافه و با بهبود عملکرد کلی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

منابع: Apple، MyDrivers ، phonearena