عرضه پرمتئوس و پیغام مشکل سرور اپل

tihmsta، هکر iOS، چندی پیش اعلام کرد که به زودی ابزاری را برای آپگرید و دانگرید به فریمور‌هایی که امکان ساین‌ آن‌ها وجود ندارد، عرضه خواهد نمود. دستگاه‌های جیلبریک شده با ذخیره shsh2 blobs قادر هستند که با این ابزار به هر نسخه‌ای که می‌خواهند، دانگرید و آپگرید کنند.

این هکر به وعده خود عمل کرد و پرمتئوس را به همراه یک ویدیو آموزشی منتشر نمود. اما متاسفانه کمی بعد گزارشات در Reddit نماینگر آن بود که اپل این هک را مسدود کرده است. زمانی که از پرمتئوس استفاده می‌شد، یک پیغام خطا مبنی بر مشکل داشتن سرور TSS اپل نمایان می‌گردید. علاوه بر این صفحه TSS اپل “Server not ready” را نمایش می‌داد که به احتمال زیاد برای ایجاد تغییرات جهت جلوگیری از کار پرمتئوس بود.

در همین حال کاربران بسیاری که دستگاه خود را جیلبیرک نکرده بودند، امکان به روزرسانی داشتند . این نشان دهنده آن است که سرورهای اپل در واقع مشکلی نداشته‌اند و تنها هر گونه تلاش برای استفاده از پرمتئوس مسدود شده بود.

اما کمی بعد این شایعات از سوی سازنده برنامه tihmstar، تکذیب شد و گفت که پرمتئوس هنوز هم کارایی خود را دارد. به هر حال برخی از کابران پیغام خطا در رابطه با سرور TSS دریافت کرده‌اند. به زودی آموزش کار با برنامه و اخبار تکمیلی در صورت انتشار، در اپل اپس قرار می‌گیرد.