اپل و محیط سه بعدی!

سایت Patently Apple در گزارشی خبر از برنامه ای اختراعی از سوی اپل داده که با استفاده از سنسور های حرکتی در دیوایس های اپل، رابط کاربری را با کیفیت فضای مجازی سه بعدی ارائه می دهد. با استفاده از مفاهیم مشابه یافت شده در برخی برنامه های تکمیل کننده واقعیت موجود، رابط کاربری دستگاه به طور کلی می تواند به صورت یک اتاق مجازی ظاهر شود که با تغییر جهت دستگاه، قابل پیمایش باشد.

این اختراع یک محیط صفحه نمایش سه بعدی را برای دستگاه تلفن همراه پوشش می دهد که با استفاده از اطلاعات یک یا چند سنسور، به طور خودکار اقدام به جهت گیری نموده و چشم اندازی سه بعدی از محیطی را تعیین و طرح ریزی می کند که بدون تعامل فیزیکی کاربر ( مثل لمس کردن صفحه ) اطلاعات را نمایش می دهد.

اپل به تشریح استفاده از سنسور های ژیروسکوپی می پردازد که در ” دید دوربین ” فضای اتاق مجازی با چرخش دیوایس، به چرخش درآید. اپل همچنین اشاره می کند که سنسور ها می توانند برای تشخیص حرکات بالای سطح صفحه نمایش دستگاه مورد استفاده قرار گیرند تا به کاربر یک محیط مجازی کاملا سه بعدی را ارائه دهند.

شاید با خواندن مطالب بالا کمی گیج شده باشید. اما به زبان ساده باید گفت که طبق گزارش این سایت، اپل قصد دارد یک رابط کاربری سه بعدی را در دیوایس های خود به اجرا در آورد. یکی از برترین ویژگی های این طرح این است که دیوایس شما می توانید بعد سوم را درک کند و این مسئله باعث می شود تا اطلاعات را به طور سه بعدی ارائه دهد، چیزی شبیه به آنچه هم اکنون در تلویزیون های سه بعدی وجود دارد!!!

دیگر ویژگی این فناوری آن است که دیوایس شما می تواند بدون این که شما آن را لمس کنید دستورات شما را اجرا کند. یعنی مثلا برای آنلاک کردن صفحه اصلی دیوایس، دیگر لازم نیست انگشت خود را روی عبارت Slide To Unlock بکشید، فقط کافی است که انگشت خود را رو به روی صفحه نمایش قرار داده و در هوا انگشت خود را از چپ به راست بکشید. در صورت عملی شدن این اختراع، اپل باز هم دنیای وسایل الکترونیک را متحول خواهد کرد.

 

ترجمه شده از: Patently Apple

 

Apple 3D