اپل و علامت انحصاری Retina

وقتی شرکتی مثل اپل هر هفته مورد شکایت واقع می شود، نمی توان گفت که آنها در تلاش برای حفظ مالکیت معنوی خود، در مورد حق اختراع و علامت تجاری خود چه کاری را انجام می دهند و چه کاری انجام نخواهند داد. اپل اخیرا دارای حق اختراعی در مورد مستطیل های با گوشه گرد است و آخرین علامت تجاری آنها، حق استفاده انحصاری از کلمه “Retina” را به ایشان داد.

در دسامبر ۴ سال ۲۰۱۲، سازمان علامت تجاری و حق اختراع آمریکا، دو مورد علامت تجاری را به شرکت اپل اعطا کرد. یکی از علامتهای تجاری، کلمه “Retina” را تحت پوشش قرار داد و دیگری آیکون Game Center را.

از زمان معرفی آیفون ۴، اپل از کلمه “Retina” برای توضیح دانسیته پیکسل صفحه های نمایشگری بکار برد که آنقدر وضوح بالایی دارند که شبکیه چشم انسان قدرت تشخیص تک تک پیکسل های آنها را ندارد.
در سال ۲۰۱۲، شرکت اپل، صفحه های آیپد و مک بوک پروی خود را به این نوع نمایشگر آپدیت کرد. انتظار می رود آیمک و آیپد مینی هم در سال ۲۰۱۳ و یا نهایتا در سال ۲۰۱۴ دارای این نوع صفحه نمایش خواهند بود.
علامت تجاری اپل برای کلمه “Retina” تنها نمایشگر کامپیوتر ها، شامل آنهایی که در دست جا میگیرند و نوت پدها و همچنین کامپیوترهای تلفنی را تحت پوشش قرار می دهد، بنابراین اپتومتریست ها و کسانی که در صنعت چشم پزشکی کار میکنند با اطمینان می توانند هر وقت که بخواهند ، از کلمه “Retina” استفاده نمایند. این علامت تجاری در ابتدا در می ۲۰۱۱ ثبت شده بود.
علامت تجاری مربوط به آیکون Game Center ، در جون ۲۰۱۲ به ثبت رسیده بود و امور اساسی مثل نرم افزارهای کامپیوتری برای تولید بازی ها، امتیاز دهی و بررسی عملکرد و خدمات تفریحی و شبکه های اجتماعی را تحت پوشش قرار می دهد.