اپل رئیس بخش دوربین‌های سری لومیا را به استخدام خود درآورد

 به گزارش سرویس Engadget اپل به تازگی رئیس بخش عکاسی دوربین لومیا در نوکیا به نام Ari Partinen را به استخدام خود در آورده است. Partinen ماه ژوئن در اکانت توییتر خود نوشته بود که به تازگی دوره‌ی جدیدی را در کوپرتینو آغاز خواهد کرد، و بعدها نیز تأیید کرد که به شرکت اپل خواهد پیوست.

بر اساس آن چه در صفحه‌ی بیوگرافی Partinen Linkedin نوشته شده است، مسئولیت‌های او در نوکیا شامل کار بر روی خصوصیات کیفیت تصاویر و تنظیم سطح ماژول دوربین، در کنار رسیدگی به تولید قطعات دوربین و کنترل کیفی می‌شود. Partinen همچنین نوکیا ۸۰۸ PureView و نوکیا N۸ را که بخاطر قابلیت‌های بالای عکس‌برداریشان مورد توجه بوده‌اند به عنوان دستگاه‌هایی که بر رویشان کار کرده ذکر نموده است.

خبر استخدام Partinen به دنبال گزارش‌هایی منتشر شده است که در آن‌ها خبر از کارکردن اپل برای بهبود دوربین نسل بعدی آیفون با امکاناتی نظیر لرزش‌گیر اوپتیکال تصویر و سایر قابلیت‌هاست. نوکیا در طی چند سال اخیر به شدت بر روی بهبود دوربین دستگاه‌های خود تمرکز کرده است و در همین راستا اخیراً نیز نوکیا لومیا ۱۵۲۰ را با دوربین ۲۰ مگاپیکسلی PureView عرضه کرده است.