اپل به دنبال تنوع بیشتر بخشیدن به کاراکترهای Emoji

بر اساس گزارش وبسایت The Verge ٬ اپل در حال کار بر روی کاراکترهای اموجی جهت تنوع نژادی بیشتر بخشیدن به آن‌هاست. بر اساس گزارش این تایید از سوی اپل در پی پیشقدمی Joey Parker از سرویس  MTV Act و ارسال ایمیلی از سوی او به تیم کوک صورت گرفت که در آن نیاز به تنوع قومیتی بیشتر در این کاراکترها که در حال حاضر بیشتر قومیت‌های هندی و قفقازی آن را تشکیل می‌دهند ذکر شده بود.

 

ظاهراً این ایمیل توسط تیم کوک به Katie Cotton که معاون بخش worldwide corporate communications اپل است فوروارد شده است و جواب این ایمیل از سوی این شخص به Parker اینگونه بوده است:

 

Tim ایمیل تو را به من فوروارد کرد. ما با شما موافقیم. کاراکترهای اموجی ما بر اساس استاندارد Unicode هستند که لازم است در پلتفرم‌های مختلف به درستی نمایش داده شوند. نیاز به تنوع قومیتی بیشتر در این کاراکترها وجود دارد و ما همکاری نزدیکی با موسسه‌ی Unicode Consortium داریم تا این استاندارد را به روز کنیم.

 

 
اموجی برای نخستین بار در سال ۲۰۱۱ با معرفی کیبورد اموجی در آی‌آواس ۵ به این سیستم‌عامل اضافه شد و طی سال‌های بعد این مجموعه برای آی‌اواس ۶ به روز رسانی شد. حال این احتمال وجود دارد که در نسخه‌ی هشتم از آی‌اواس شاهد اموجی‌های بیشتر از قومیت‌های دیگر نیز باشیم.