اپل باز هم تولیدات آیفون 5c را کاهش داد

پس از عرضه شدن دو آیفون جدید برای اولین بار در یک کنفرانس ، بسیاری از منتقدان این اقدام را یک اشتباه تجاری دانستند . بعد از گذشت مدتی ، آمار های فروش جهانی نشان داد که آیفون پلاستیکی بسیار کمتر از آن چیزی که انتظار میرفت ، مورد استقبال قرار گرفته است . اپل نیز در ادامه و در چند مقطع ، تولیدات این محصول را کاهش داد . سایت C Technology برای اولین بار ، این کاهش تعداد تولید را گزارش داد .

 

Protek گزارش داده که تعداد سفارش های آیفون 5c از 320 هزار در روز ، به 80 هزار دستگاه در روز رسیده است و کاهش 75 درصدی داشته است . همچنین کمپانی Foxconn نیز گزارش داده که تنها 50 هزار دستگاه از این محصول را درهفته تولید میکند . مقدار تولید آیفون 5c  بقدری کاهش یافته است که برخی از کارشناسان پیش بینی میکنند که اپل قصد دارد تولید آنرا متوقف کند اما بعضی نیز میگویند که اپل برنامه های تازه ای برای فروش این محصول در سال 2014 خواهد داشت که البته با کاهش تولید همراه خواهد بود .

 

البته همواره صحبت این بوده که فروش کم آیفون 5c کاملا توسط اپل پیش بینی شده بوده و این محصول برای افزایش فروش 5s به بازار عرضه شده است .

 

شما چی فکر میکنید ؟

آیا اپل یک اشتباه تجاری مرتکب شده است ؟ آیا این سیاست خود اپل بوده ؟ و یا آیا بهتر نیست اپل هرچه زودتر تولید این محصول را متوقف کند ؟