انتشار توییک عالی Slices؛ تعریف کاربرهای مختلف برای اپلیکیشن‌های آی‌اواس

376993

همانطور که چندی خبر از عرضه‌ی آن دادیم٬ شب گذشته توییک بسیار کاربردی Slices در سیدیا منتشر شد. همانطور که در پست معرفی توییک ذکر کردیم٬ Slices راه حلی بسیار خوب و جالب برای رفع یکی از کمبودهای سیستم عامل آی‌اواس است. پس از نصب توییک قادر خواهید تا برای هر یک از اپلیکیشن‌ها و بازی‌های نصب شده روی دستگاهتان کاربرهای مختلفی تعریف کنید و بتوانید با هر بار تپ‌کردن بر روی آیکون اپلیکیشن مورد نظر٬ با هر یک از کاربرانی که ساخته‌اید وارد اپلیکیشن شوید.

تمامی اطلاعات کاربری که با آن وارد شده‌اید محدود به خود آن باقی خواهد ماند و با رفتن به کاربری دیگر٬ اثرات هیچ یک از تغییرات را نخواهید دید. به نوعی که انگار با دو اپلیکیشن مجزا سر و کار دارید. برای استفاده٬‌ پس از نصب توییک گزینه‌ی جدیدی به بخش Settings دستگاه تحت عنوان Slices افزوده خواهد شد. از این قسمت ‌می‌توانید توییک را فعال / غیرفعال کنید و به مدیریت کاربران اپلیکیشن‌های مختلف بپردازید.

20140502-105900.jpg

پس از حصول اطمینان از فعال‌بودن توییک٬‌ بر روی Applications تپ کنید تا لیستی از اپلیکیشن‌ها و گیم‌های دستگاه پیش‌رویتان گشوده شود. در این لیست اپلیکیشنی که می‌خواهید برای آن چندین کاربر تعریف کنید را یافته و بر روی آن تپ کنید. برای ساخت کاربر جدید بر روی Create Slice در پایین صفحه تپ کنید و پس از وارد کردن نامی برای کاربر٬ بر روی Create Slice تپ کنید. شاید سوال پیش بیاید که تکلیف اطلاعات فعلی که در اپلیکیشن مذکور دارید چه می‌شود. دقت کنید در بار نخستی که برای یک اپلیکیشن کاربری تعریف می‌کنید٬ در واقع اسمی برای همان اطلاعات فعلی که در اپلیکیشن دارید تعریف می‌کنید. و بعد از ساخته‌شدن این اکانت٬ در دفعات بعدی که از Create Slice استفاده می‌کنید کاربری کاملاً جدید ساخته می‌شود که هیچ اطلاعاتی ندارد.

20140502-105903.jpg

20140502-105906.jpg

حال برای استفاده از توییک دو راه دارید. می‌توانید با فعال‌کردن گزینه‌ی Ask on Touch در هر بار اجرای اپلیکیشن لیستی از کاربران آن اپلیکیشن همانند تصویر زیر نمایش داده شود و شما کاربر مورد نظر را انتخاب کنید و با آن وارد شوید.

20140502-105913.jpg

و یا این که می‌توانید این گزینه را غیرفعال کنید و کاربری که می‌خواهید با تپ‌کردن بر روی اپلیکیشن با آن وارد شوید را از قسمت Default Slice تعیین کنید. این که از کدام روش استفاده کنید بستگی به این دارد که چقدر نیاز به تغییر کاربر داشته باشید. در حالت اول سوئیچ بسیار سریع صورت می‌گیرد٬ ولی در مقابل شما پنجره‌ی لاگین را در هر با اجرای اپلیکیشن مشاهده خواهید کرد. در روش دوم نیز در هر بار منوی سوئیچ نمایش داده نمی‌شود٬‌ ولی در عوض برای عوض‌کردن کاربر باید به تنظیمات توییک بروید.

20140502-105910.jpg

عملکرد توییک بسیار خوب و قابلیتی که به همراه دارد بسیار به درد بخور است. البته همانطور که در پست معرفی ذکر کردیم برای نسخه‌ی اولیه‌ی توییک چنین قابلیت‌هایی بسیار خوب است. اما خیلی از ما منتظر ارائه‌ی آپدیتی هستیم که امکان تعریف‌کردن رمزعبور برای هر کاربر را نیز فراهم کند و توییک را کاربردی‌تر از آن چیزی که در حال حاضر است بکند.

Slices را می‌توانید به قیمت ۱.۹۹ دلار از سورس بیگ‌باس خریداری کنید. همچنین بزودی امکان خرید نسخه‌ی اورجینال این توییک از طریق فروشگاه توییک اپل اپس فراهم خواهد شد. می‌توانید نسخه‌ی کرک‌شده‌ی Slices را نیز از سورس اختصاصی اپل اپس به آدرس http://appleapps.ir/repo دریافت و نصب کنید.