امکانات برتر آی‌اواس ۷.۱ را به نسخه‌های جیلبریک‌شده‌ی آی‌اواس ۷ اضافه کنید

آی‌اواس ۷.۱ نسخه‌ای نیست که با انبوهی از امکانات نو عرضه شده باشد٬ ولی بهبودهای مختلف صورت‌گرفته در آن سیستم‌عامل آی‌اواس را بسیار کاربردی‌تر از قبل نمودند. متاسفانه آی‌اواس ۷.۱ غیر قابل جیلبریک است اما اگر می‌خواهید که نسخه‌ی جیلبریک‌شده از سیستم‌عامل خود را حفظ کنید و با این حال بتوانید این امکانات نوی این نسخه را نیز تجربه کنید٬ تنها نیاز به نصب چند توییک دارید:

 

اضافه‌نمودن تقویم جدید

 

2

 

این توییک را در زمان انتشار خدمتتان معرفی کردیم. اپلیکیشن تقویم با عرضه‌ی آی‌اواس ۷.۱ دچار تغییری تحت عنوان نمایش رویدادها در نمای لیست شد که امکان مشاهده‌ی رویدادها به صورت یک‌جا را آسان‌تر می‌ساخت. شاید این امکان در نگاه اول اساسی به نظر نیاید ولی به لطف این بهبود در عمل تقویم آی‌اواس ۷.۱ کاربردی‌تر شده است. خوشبختانه اگر دستگاهتان جیلبریک است می‌توانید به کمک Gregorian این قابلیت را تجربه کنید. این توییک را می‌توانید در سورس شخصی Ryan Petrich به آدرس http://rpetri.ch/repo پیدا کنید.

 

افزایش سرعت جلوه‌های انیمیشن

 

3

 

جلوه‌های انیمیشن در آی‌اواس ۷.۱ بسیار سریع‌تر از قبل شده‌اند که به موجب آن بازکردن و بستن اپلیکیشن‌ها٬ حرکت بین صفحات و بازکردن فولدرها بسیار روان‌تر از قبل شده است. خوشبختانه برای تجربه‌ی این بهبود مجبور به آپدیت نیستید. Speed Intensifier نام توییک رایگانی است که اجازه می‌دهد سرعت جلوه‌های انیمیشن را به مقدار دلخواه خود تغییر دهید.

 

کم‌کردن شدت نور صفحه

 

4

 

قابلیت کاربردی جدیدی به آی‌اواس ۷.۱ اضافه شده است که امکان کم‌کردن شدت نور صفحه را به شما می‌دهد تا از اذیت‌شدن چشمان کاربر بخصوص در شب جلوگیری شود. اگر چه این امکان به طور دقیق در یک گوشی جیلبریک‌شده پیاده‌سازی نشده است ولی می‌توانید از توییک F.lux به همین منظور استفاده کنید. پس از نصب F.lux می‌توانید بسته به نوع نور محیطی که در شب دارید (هالوژن٬ فلورسنت٬ … ) شدت نور صفحه را تطبیق دهید. با کمی تغییر تنظیمات و کارکردن با این توییک می‌توانید قابلیت موجود در آی‌اواس ۷.۱ را پیاده کنید.

 

غیرفعال‌کردن افکت پارالکس

 

5

 

شما می‌توانید به راحتی از Settings دستگاه افکت پارالکس را غیرفعال کنید٬‌ ولی در این صورت جلوه‌های انیمیشنی را نیز از دست می‌دهید. در آی‌اواس ۷.۱ یک گزینه‌ی بخصوص برای غیرفعال‌کردن پارالکس در نظر گرفته شده است بدون آن که تغییری در قسمت‌های دیگر رخ دهد. این قابلیت را می‌توانید به دستگاه جیلبریک‌شده‌تان نیز اضافه کنید. برای این کار توییک‌های HiddenSettings7 و Parallax enaBlur دانلود و نصب کنید و پس از این کار گزینه‌ای در HiddenSettings7 خواهید داشت برای غیرفعال‌کردن پارالکس در هوم‌اسکرین و لاک‌اسکرین دستگاه.

 

اضافه‌کردن آیکون‌های آی‌اواس ۷.۱

 

6

 

در آی‌اواس ۷.۱ تغییرات کوچکی در آیکون‌ها داده شده است که شاید خیلی از افراد متوجه آن نشوند. اما اگر می‌خواهید این تغییرات را در دستگاه خود اعمال کنید نیاز به نصب یک تم Winterboard به نام iOS 7.1 Icons Theme دارید که آیکون اپلیکیشن‌های Phone ٬ FaceTime و Messages را مشابه آیکون آن‌ها در آی‌اواس ۷.۱ کند.

 

اضافه‌کردن تغییرات نشانگر فلاش

 

7

 

تغییر جزئی دیگر صورت‌گرفته در آی‌اواس ۷.۱ در نشانگر فلاش اپلیکیشن دوربین است. نوشته‌ی حالت‌های On و Auto به رنگ زرد درآمده است که موجب می‌شود هنگام کار با دوربین به سرعت متوجه وضعیت فلاش دوربین شوید و از بروز فلاش‌زدن‌های تصادفی جلوگیری کنید. این قابلیت را با استفاده از توییک Yellow Flash 7 می‌توانید به دستگاه جیلبریک‌شده‌ی خود اضافه کنید.