افزایش بازدیدهای صورت‌گرفته از وبسایت‌ها با آی‌اواس ۸ در شرف WWDC 14

اگر چه هنوز چندین ماه تا زمان پیش‌بینی شده برای رونمایی از آی‌اواس ۸ فاصله داریم، اما به تازگی ترافیک‌های رصد شده ناشی از دسترسی‌های صورت‌گرفته به وبسایت‌ها از طریق آی‌اواس ۸ نشان می‌دهند که اپل در حال تست این نسخه‌ی به روز شده از سیستم عامل خود است. حال که در شرف برگزاری مراسم Worldwide Developers Conference سال ۲۰۱۴ قرار داریم، شاهد روند افزایشی دسترسی به وبسایت‌های مختلف از طریق دو سیستم عامل آی‌اواس ۸ و اواس ایکس ۱۰.۱۰ هستیم.

در همین رابطه وبسایت AppleInsdier تصاویری از سهم این دو نسخه از سیستم عامل در ترافیک چند وقت اخیر وبسایت منتشر کرده است. این تصاویر نشان می‌دهند که دسترسی‌ها از اواخر سال ۲۰۱۳ تا به امروز صورت می‌گرفته‌اند، و با گذشت زمان نیز شاهد روند افزایشی در میزان آن‌ها هستیم:

20140420-131547.jpg

نکته‌ی جالب در مورد این الگوها ثابت‌ماندن میزان دسترسی با سیستم عامل آی‌اواس ۸ در طول زمان با اندکی افت در آخر هفته‌ها هست. در حالی که آخر هفته‌ها در میزان دسترسی با اواس ایکس شاهد افت زیادی هستیم. این مسئله بیانگر آن است که دستگاه‌های مک دارای این سیستم عامل فقط در دفترهای کار تست می‌شوند. ولی این حال پیک میزان استفاده از اواس ایکس ۱۰.۱۰ بیشتر از پیک آی‌اواس ۸ است.

این آمار و ارقام نشان می‌دهند که اپل به شدت در حال کار بر روی نسل بعدی دو پلتفرم iOS و OS X و تست آن هاست، که انتظار می‌رود به زودی در تاریخ ۱۲ خرداد ماه از آن‌ها پرده‌برداری شود. اپل مراسم پرده‌برداری از این دو را در همان محل سانفرانسیکو که سال گذشته در آن به طور رسمی آی‌اواس ۷ و اواس ایکس ۱۰.۹ را به جامعه‌ی توسعه‌دهندگان معرفی کرد برگزار خواهد کرد.