استیو جابز موافق تولید محصولات سفید رنگ نبود !

همانطور که پیش از این نیز به اطلاعتان رسانده بودیم ، Leander Kahney کتاب زندگی‌نامه‌ی  Jony Ive را بر روی آیتیونز منتشر کرده است . او که پیش از این نیز کتاب فوق العاده ی Inside Steve’s Brain را نوشته بود ، روابط زیادی با بسیاری از مدیران اپل دارد و با بعضی از کارمندان ارشد کمپانی نیز روابط نزدیکی دارد . او در کتاب اخیر خود ، اطلاعات بسیار جالبی را افشا کرده است که خیلی از آنها پیرامون اختلافات سلیقه ای بین جانی آیو و استیوز جابز میباشند .

 

url

 

در بخشی از کتاب او میخوانید که ” استویز جابز کاملا مخالف طراحی وتولید محصولات به رنگ سفید بود . او محصولات با رنگ مشکی را به نوعی کلاسیک تر میدانست و بر روی تولید محصولات به رنگ سیاه ، پافشاری میکرد… ” این قضیه شاید ابتدایی ترین اختلاف سلیقه بین جانی و استیو بوده باشد . البته بعدها نیز اختلافات بسیار گسترده ای را بین این دو شاهد بوده ایم ، اما هیچ وقت به ناراحتی و یا عکس العملی از هیچ کدام از طرفین منجر نشد .

 

گفته میشود استیوز جابز برای جلوگیری از تولید محصولات سفید رنگ بسیار مصمم بود و کار به جایی رسیده بود که او تصمیم داشت تغییراتی را در تیم طراحی اپل ایجاد کند . Doug Satzger از کارمندان ارشد بخش طراحی اپل میگوید : ” استیو کامل مخالف رنگ سفید بود ، برای همین هم طراحان مجبور شدند تا با ارائه ی رنگهای سفید یخچالی ، خاکستری روشن و سفید کدر او را قانع کنند ، هرچند که او همچنان هم از ته دل برای معرفی این محصولات ، راضی نبود …

 

1

 

البته در اینکه جانی آیو در زمینه ی طراحی و از لحاظ سلیقه ، یکی از برترین های جهان است و در کار خود یک اعجوبه محسوب میشود، هیچ شکی نیست ، اما خیلی ها حق را به استیو جابز میدهند ومعتقدند او در زمینه ی شناخت سلیقه ی کاربران از مهارت بیشتری برخوردار بود و شاید اگر او بود ، آیفون پلاستیکی معرفی نمیشد !

شاید اگر او بود ، آیفونها رنگارنگ نمی شدند !

شاید اگر…. شما چی فکر میکنید ؟