ارسال هر نوع فایل از طریق AirDrop به کمک نسخه‌ی سوم AnyDrop

AirDrop از جمله قابلیت‌های کاربردی‌ای است که در سیستم عامل آی‌آواس (البته نه بر روی هر آی‌دیوایسی) می‌توان یافت. اما وقتی خود سیستم عامل محیط بسته‌ای دارد، طبیعی است که دسترسی‌های این قابلیت نیز محدود باشد. اگر چه با اپلیکیشن‌های فایل منیجر می‌توان تا حدودی بر این محدودیت‌ها فائق آمد و بدون استثنا هر فایلی که با دانلود منیجر می‌توانیم دانلود کنیم را با AirDrop فرستاد، اما دسترسی به فایل‌های سیستمی و ارسال آن‌ها با AirDrop موردی نیست که در حالت عادی ممکن باشد. این محدودیتی است که AnyDrop برچیده و حال نسخه‌ی سوم و تازه منتشرشده‌ی این توییک این قدرت را به داخل آی‌اواس ۸ کشانده است.

 

AnyDrop را می‌توان در حالت پایه یک فایل منیجر سیستمی مجهز به قابلیت ارسال با AirDrop تعریف کرد. یعنی وقتی توییک AnyDrop را باز می‌کنید در حالت پایه با یک فایل منیجر روبرو هستید که می‌تواند فایل‌های سیستمی را نیز به نمایش بگذارد. اما نهایت کاری که با هر فایل می‌تواند بکند ارسال آن از طریق AirDrop است.

 

AnyDrop-3

 

اگر چه این تعریف پایه‌ترین حالت است، اما همه‌ی کاری نیست که می‌توانید با AnyDrop انجام دهید. از جالب‌ترین قابلیت‌های AnyDrop امکان به اشتراک‌گذاری موزیک‌های موجود در اپلیکیشن Music به طور سریع با دستگاه‌های اطراف است. نکته‌ی جالب‌تر این که کاربری که قصد دارد فایل را دریافت کند لزومی ندارد دستگاهی جیلبریک‌شده داشته باشد. زیرا فایل نهایتاً با AirDrop ارسال می‌شود و کاربر مقصد تنها با داشتن دستگاه مجهز به AirDrop می‌تواند پذیرای فایل باشد.

نسخه‌ی سوم توییک قابلیت فوق را بیش از پیش نیز قوی‌تر می‌کند. در این نسخه داخل هر اپلیکیشن پشتیبانی‌شده توسط توییک که باشید (نظیر همان اپلیکیشن موزیک) می‌توانید از داخل آن اپلیکیشن و بدون نیاز به مراجعه به اپلیکیشن AnyDrop فایل مورد نظر را ارسال کنید. برای استفاده از این قابلیت جهت ارسال موزیک کافی است اپلیکیشن Music را باز کرده و انگشت خود را بر روی آهنگی که قصد فرستادنش را دارید نگه دارید. با این کار پنجره‌ی ارسال با AirDrop برایتان پدیدار می‌شود.

 

نسخه‌ی جدید AnyDrop امکان دانلود ویدیوهای یوتیوب را نیز با خود به همراه آورده است. برای استفاده از این ویژگی در هنگام تماشای یک ویدیو در یوتیوب بر روی آیکون سه نقطه در گوشه سمت راست پنجره‌ی پخش کلیک کنید و آیکون جدیدی که برای دانلود اضافه شده است را انتخاب کنید. اپلیکیشن AnyDrop سریعاً باز می‌شود و روند دانلود ویدیو در قسمت Navigation Bar نمایش داده می‌شود.

 

 AnyDrop-YouTube-Download-300x189

 

نسخه‌ی دوم این توییک بر روی آی‌اواس ۷ همواره از ابزارهایی بود که در موقعیت‌های مختلف کمک حال دورزدن محدودیت‌های ارسال فایل با آی‌دیوایس می‌شد. در صورتی که به محدودیت‌های ارسال فایل در آی‌اواس از طریق AirDrop برخورده باشید، ارزش توییک AnyDrop برایتان بیشتر هویدا می‌شود. جدیدترین نسخه‌ی این توییک را به قیمت ۱.۹۹ دلار می‌توانید از طریق سورس بیگ‌باس دریافت و نصب کنید. نسخه‌ی کرک‌شده نیز از سورس http://repo.hackyouriphone.org قابل دریافت و نصب است، اما به شخصه نتوانستم از این نسخه استفاده کنم. کرک‌شده‌بودن نسخه‌ی نصب‌شده توسط توییک تشخیص‌داده شده و دسترسی به داخل اپلیکیشن مختل می‌شود.