احتمال عرضه‌ی مک‌بوک ایرهای آپدیت‌شده‌ی ۱۱ و ۱۳ اینچی در هفته‌ی آینده

بر اساس گزارشی از سرویس MacGeneration اپل برنامه‌ریزی می‌کند تا خط تولید مک‌بوک ایر خود را از هفته‌ی آینده به روز کند. به استناد گفته‌های منابع آگاه این وبسایت نسخه‌ی به روز شده‌ی این دستگاه در دو اندازه‌ی ۱۱ و ۱۳ اینچی تولید خواهد شد. آخرین آپدیت مک‌بوک ایر از سوی اپل در ژوئن ۲۰۱۳ صورت گرفته است که طی آن پردازنده‌ی قدرتمند Haswell اینتل، چیپ وای‌فای ۸۰۲.۱۱ac، گرافیک و هارد درایو سریع‌تر به این دستگاه افزوده شد.

اگر گفته‌ها واقعیت داشته باشند، مک‌بوک ایر در کنار سایر بهبودها شاهد افزایش کوچکی در سرعت نیز خواهد بود. بر اساس roadmap به تازگی لورفته‌ی پردازنده‌های اینتل که تولیدات آینده‌ی این شرکت را مشخص می‌کند، اپل ممکن است از گزینه‌هایی نظیر پردازنده‌ی ۱.۴ گیگاهرتزی i5-4260U ، یا ۱.۴ گیگاهرتزی i5-4350U ، و یا ۱.۵ گیگاهرتزی i5-4360U در تولید این محصول جدید استفاده کند. نسخه‌های فعلی مک‌بوک ایر بسته به مدل دارای یکی از پردازنده‌های ۱.۳ گیگاهرتزی i5-4250U یا ۱.۷ گیگاهرتزی i7-4650U هستند.

20140424-195043.jpg

شایعات مختلفی نیز وجود دارند که حاکی از کارکردن اپل بر روی نسخه‌ای ۱۲ اینج از مک‌بوک ایر برای عرضه در اواخر سال میلادی جاری هستند. بر اساس گفته‌های آنالیزور وبسایت KGI Securities، این نوت‌بوک دارای طراحی باریک‌تر نسبت به مدل فعلی، سیستم خنک‌کننده‌ی بدون فن، ترک‌پد بدون دکمه و صفحه نمایش رتینا با رزولوشین بیشتر خواهد بود. همچنین انتظار می‌رود اپل خط تولید مک‌بوک پروی خود را نیز در چهار ماه انتهایی سال ۲۰۱۴ در کنار تولید مک‌بوک ایر ۱۲ اینچی به روز کند.