اجرای بازی‌های نینتندو بر روی آیفون و آیپد (بدون نیاز به جیلبریک)

اگر چه اپ استور پر است از بازی‌های عالی و مشهوری که هیچ کسی نمی‌تواند منکر لذت بازی‌کردنشان شود، ولی هنوز نیز افراد زیادی هستند که خاطره‌ی بازی‌های قدیمی و انجام آن‌ها بر روی دستگاه آتاری خود را به انجام این بازی‌ها ترجیح می‌دهند. در حال حاضر نینتندو برنامه‌ای برای عرصه‌ی رسمی بازی‌های خود بر روی اپ‌استور ندارد، ولی با این حال می‌توانید به کمک امولاتور NDS4iOS و حتی بدون نیاز به جیلبریک این بازی‌ها را انجام دهید.

20140413-204308.jpg

NDS4iOS شبیه به GBA4iOS 2.0 (که پیش از این خدمتتان معرفی کردیم) امولاتوری است برای اجرای بازی‌های قدیمی بر روی آی‌دیوایس‌ها. خوشبختانه این امولاتور نیز قابلیت‌های برجسته‌ای نظیر سینک با اکانت دراپ‌باکس را داراست. NDS4iOS برای آن که بتواند بدون جیلبریک نصب شود از لایسنس‌های Enterprise Distribution اپل استفاده می‌کند. به همین خاطر نیاز دارید برای نصب و راه‌اندازی موفق آن مراحل زیر را پی بگیرید:

۱- به این آدرس رفته و بر روی عبارت Install nds4ios (Stable) via OTA تپ کنید.

۲- پیغامی در صفحه ظاهر خواهد شد که در آن بر روی گزینه‌ی Install کلیک کنید.

۳- پس از تپ کردن بر روی Install به تنظیمات ساعت دستگاه واقع در Settings > General > Date & Time رفته و گزینه‌ی Set Automatically را غیرفعال کنید.

۴- تاریخ دستگاه را به ۸ فوریه‌ی ۲۰۱۴ ببرید.

۵- منتظر شوید دانلود و نصب امولاتور به اتمام برسد. سپس دوباره می‌توانید گزینه‌ی Set Automatically را فعال کنید.

حال می‌توانید امولاتور را اجرا کنید.

در صورتی که رام‌های سازگار با Nintendo DS را در اختیار دارید می‌توانید آن‌ها به داخل اکانت دراپ‌باکستان آپلود کرده و پس از وارد شدن به اکانتتان از قسمت تنظیمات امولاتور، به بازی‌کردن آن‌ها بپردازید. اما در صورتی که رام این کنسول را در اختیار ندارید بر روی آیکون + در گوشه‌ی راست امولاتور تپ کنید.

20140413-203423.jpg

به وبسایتی برای دانلود رام هدایت خواهید شد. در این قسمت بازی دلخواه خود را یافته و بر روی آن تپ کنید. در پایین صفحه‌ی مشخصات بازی عبارت دانلود را خواهید یافت.

20140413-203429.jpg

فایل رام را با یک دانلود منیجر دانلود کنید و پس از اتمام دانلود اقدام به بازکردن فایل با امولاتور کنید.

20140413-203433.jpg

بازی مورد نظرتان به لیست بازی‌ها افزوده می‌شود.

20140413-203439.jpg