آی‌اواس 8: بهبود نوتیفیکشن‌سنتر و اپلیکیشن مسیج، و احتمال حذف گیم‌سنتر

بر اساس گزارشی از وبسایت معتبر 9to5Mac، اپل درصدد ساده‌سازی نوتیفیکشن‌سنتر، افزودن قابلیت حذف خودکار مسیج‌ها و حذف اپلیکیشن مستقل گیم‌سنتر از نسخه‌ی بعدی سیستم‌عامل آی‌اواس است.

 

 

بر اساس گفته‌های منابع این وبسایت اپل درصدد است که سه تب موجود ‘Today’، ‘All’ و ‘Missed’ که در نوتیفیکشن‌سنتر وجود دارند را به دو تب با نام‌های ‘Today’ و ‘Notifications’ کاهش دهد. تب جدید ‘Notifications’ برای سادگی تمامی نوتیفیکشن‌های دو تب ‘All’ و ‘Missed’ فعلی را با همدیگر ترکیب خواهد کرد.

 

 

همچنین ممکن است اپل قابلیت جدیدی به اپلیکیشن Messages اضافه کند که امکان حذف‌شدن خودکار مسیج‌ها پس از یک مدت مشخص را فراهم می‌کند. این مدت ممکن است یک ماه یا یک سال باشد. این قابلیت در راستای آزادسازی فضای بیشتر بر روی گوشی و عدم اشغال‌ماندن آن توسط مسیج‌های قدیمی است و بالاخص برای کاربران دستگاه‌های قدیمی که اپلیکیشن Messages آن‌ها به مرور به خاطر حجم بالای مسیج‌ها سنگین می‌شود می‌تواند کمک‌کننده باشد.

 

 

این منابع اذعان داشته‌اند که اپل قصد حذف‌کردن اپلیکیشن گیم‌سنتر از iOS و OS X را دارد. به جای داشتن یک اپلیکیشن مجزا برای گیم‌سنتر این قابلیت به داخل بازی‌هایی که از گیم‌سنتر پشتیبانی می‌کنند منتقل خواهد شد. البته در تصاویری که دیروز منتشر شدند آیکون اپلیکیشن گیم‌سنتر دیده می‌شد.

 

همانطور که اخیراً از طرف شرکت Volvo اعلام شد، اپل در حال کار بر روی نسخه‌ای از سرویس CarPlay است که بدون نیاز به اتصال مستقیم و تنها از طریق وای‌فای کار می‌کند. ولی مشخص نیست که این قابلیت نیز همزمان با معرفی آی‌اواس 8 رونمایی خواهد شد یا نه. همچنین گفته می‌شود اپل مشغول کار بر روی یک رابط برنامه‌نویسی است که به اپلیکیشن‌ها امکان اشتراک اطلاعات با همدیگر را می‌دهد. این پروژه دو سال است که در دست توسعه است که به دلایل نامعلومی از ارائه‌ی همزمان آن با آی‌اواس 7 امتناع ورزیده شد.

 

در آخر نیز گفته می‌شود که اپل مشغول کار برای بهبود و جابجایی تعدادی از دکمه‌های کنترل موجود در اپلیکیشن Voice Memos است تا بیشتر قابل رویت شوند. تعدادی از کاربران آی‌اواس 7 بابت این مسئله که نمی‌دانند کدام دکمه را در اپلیکیشن باید برای شروع پخش فشار دهند شکایت می‌کنند که آی‌اواس 8 این مشکل را حل خواهد کرد. دیروز نیز تصاویری منتشر شدند که خبر از اضافه‌شدن دو اپلیکیشن TextEdit و Preview به نسخه‌ی جدید آی‌اواس می‌دادند.