آیپد سهمی از بازار خود را به سرفیس واگذار کرده است

اپل بود که به تبلت معنای واقعی بخشید ولی تولید کنندگان دیگر نیز با به این عرضه گذاشتند و باعث تغییراتی در بازار این گجت شدند. می‌توان سری سرفیس مایکروسافت را یک رقیب شایسته برای آیپد دانست. طبق اطلاعات منتشر شده از سوی Govini، آپید در بین خریداران دولت فدرال بخشی سهم از خود را به رقیب ویندوزی خود، سرفیس مایکروسافت داده است.

در سال 2012، آیپد کمپانی اپل 98 درصد سهم این بازار را در اختیار داشت، در سال گذشته‎ی میلادی این رقم به 61 درصد رسید. اما سهم تبلت سرفیس از 0 درصد به 25 درصد رسیده است. تبلت‌های اندرویدی نیز 11 درصد از سهم بازار را در اختیار داشته‌اند.

طبق نظر Giovini ادعام سرفیس با ویندوز کامپیوتر اصلی‌ترین دلیل موفقیت این دستگاه بوده است و ویندوز گزینه‌های سفارشی سازی بیشتری از iOS را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این موسسه تحقیقاتی اشاره می‌کند که دستگاه‌هایی همانند آیپد که در دسته خود اولین هستند اگر می‌خواهند همچنان در صدر باقی بمانند باید خود را با نیازهای مشتری تطبیق دهند.

ده سازمان دولتی 88 درصد تبلت‌های سال گذشته را خریداری کرده‌اند؛ ارتش آمریکا 22 میلیون دلار برای خرید آیپد، 2 میلیون دلار برای تبلت‌های ویندوز/سرفیس و 2 میلیون دلار برای تبلت‌های اندرویدی هزینه کرده است. یکی از نکات قابل توجه این آمار افزایش خرید تبلت‌های ارزان قیمت آمازون توسط ناسا است که می‌تواند پیامد کاهش بودجه‌ی آنان باشد.

The-iPad-accounted-for-61-of-tablet-purchases-by-the-Federal-Government-last-year.jpg

The-Army-bought-the-most-iPads-Surface-slates-and-Android-tablets-last-year.jpg