آیپد بار دیگر جایگاه نخست کسب رضایت از مشتری را بین تبلت‌ها به دست آورد

20140508-202005.jpg

طی بررسی اخیر انجام‌گرفته توسط وبسایت J.D. Power’s در زمینه‌ی رضایت مشتریان از محصولات٬ اپل بار دیگر جایگاه نخست در زمینه‌ی تبلت‌ها را از آن خود کرد. طی این بررسی شرکت اپل امتیاز ۸۳۰ امتیاز از مجموع ۱۰۰۰ امتیاز در نظر گرفته شده را به دست آورد. پس از اپل نیز سامسونگ با امتیاز ۸۲۲ در رده‌ی دوم قرار گرفت.

این بررسی در بین ۲۵۱۳ تن از دارندگان دستگاه تبلت انجام گرفته است که طی آن تبلت‌های اپل از دستگاه‌های سایر شرکت‌ها در ۴ زمینه‌ی عملکرد٬ سادگی کاربری٬ طراحی و امکانات پیشی گرفته‌اند. تنها زمینه‌ای که اپل در آن از پیشتازی بازماند رده‌ی قیمت محصولات بود که البته جای تعجب نیز ندارد. سامسونگ نیز در زمینه‌های امکانات٬ طراحی و قیمت امتیازات متوسط رو به بالا کسب کرده است.

 اگر بخواهیم به طور کلی به قضیه بنگریم٬ رضایت دارندگان تبلت با ۱۸ امتیاز کاهش از ۸۵۳ در سال ۲۰۱۲ به ۸۳۵ در سال ۲۰۱۴ رسیده است. اصلی‌ترین فاکتوری که در این کاهش نقش داشته است عامل سادگی کاربری است که ناشی از طولانی‌تر شدن روند ستاپ تبلت‌ها طی این سال‌ها و پیچیده‌ترشدن استفاده از آن‌هاست.

موجب تعجب نیست که مهم‌ترین شاخصه برای مشتریان در هنگام خرید تبلت قیمت آن است که از امکانات دستگاه و نام شرکت سازنده‌ی آن نشأت می‌گیرد. تفاوت بین برندها و شناخت آن‌ها روز به روز در حال قوت‌گرفتن بین کاربران است. به طوری که این مورد در حال تأثیرگذارترشدن از دو عامل توصیه‌ی وبسایت‌ها و توصیه‌ی آشنایان در هنگام خرید یک محصول است.