آیفون 7 پس از گذراندن 13 ساعت در یک دریاچه یخ زده هنوز هم کار می‌کند

آیفون 7 اپل، به تازگی در زندگی واقعی مورد آزمایش قرار گرفته و مقاومت آن در برابر دمای بسیار پایین مشخص گردیده است. صاحب این گوشی به ماهیگیری در رودخانه لنا سیبری مشغول بوده است. دما در این منطقه بسیار پایین می‌باشد و ماهیگیر مجبور به تحمل دمای -36 درجه سانتی گراد است. نیازی به مقایسه و درک این دما نیست، فقط بدانید سرد است، خیلی سرد. برای محدود کردن هوا، که نتیجه آن در این شرایط افزایش دما خواهد بود، این ماهیگیر در یک کلبه با تخته‌های چند لایه، از طریق سوراخی در یخ ماهیگیری می‌کرد.

این ماهیگیر به چنین دماهای عادت دارد، چون در Yakutsk که به عنوان سردترین مکان دنیا مشهور است، زندگی می‌کند. با وجود اینکه با سرمای این چنینی آشنایی داشته اما نمی‌تواند مانع افتادن آیفون 7 خود به داخل گودال شود. با استاندارد IP67، آیفون 7 می‌تواند تا 30 دقیقه در عمق 5 فوتی دوام بیاورد. ماهیگیر نمی‌تواند آیفون خود را از گودال خارج کند و روز بعد با یک غواص به محل می‌آید.

روز بعد دستگاه در عمق 4 فوتی پیدا می‌شود، اما 13 ساعت حضور در عمق 4 فوتی و این دما چه بلایی بر سر آیفون می‌آورد؟ غواص از سوراخ بیرون می‌آید و به ماهیگیر می‌گوید یک تماس از دست رفته دارید! آیفون 7 هنوز کار می‌کرد و باتری آن از 35 درصد به 19 درصد رسیده بود. به لطف قابلیت ضد آب بودن آیفون 7 این ماهیگیر می‌تواند همچنان از گوشی هوشمند خود استفاده کند.

منبع: DailyMail.co.uk