آیفون 6 بدون افزایش میزان “مگاپیکسل”، دوربین بهتری نسبت به آیفون‌های قبل خواهد داشت

گزارش جدیدی از چین اذعان می‌کند که رزولوشن دوربین آیفون 6 از 8 مگاپیکسل فراتر نخواهد رفت، اما به لطف بهبودهای دیگری از قبیل لرزش‌گیر تصویر اوپتیکال، سنسور ثبت تصویر و دیافراگم بزرگتر، کاربران خواهند توانست تصاویری بهتر از قبل بگیرند. ظاهراً این مشخصات در وبسایت Weibo منتشر شده و زمزمه‌های دیگری نیز به گوش می‌رسد که آن‌ها نیز بیانگر این مسئله هستند که اپل میزان مگاپیکسل دوربین را در مدل بعدی آیفون افزایش نخواهد داد. با این وجود، گزارش دیگری نیز وجود دارد که مدعی شده است آیفون 6 دوربینی 10 مگاپیکسلی خواهد داشت.

 

 http://appleapps.ir/wp-content/uploads/2014/03/megapixel_hero.jpg


بر اساس گزارش اخیر، دوربین iSight  آیفون 6 یک سنسور “1/2.66 و یک دیافراگم f/2.0 خواهد داشت. (این اعداد برای آیفون فایو اس ” 1/3 برای سنسور و f/2.2 برای دیافراگم است.) علاوه بر این، این منبع گفته است که تولید انبوه سنسور CMOS این دوربین توسط سونی و اجزای دیگر دوربین توسط شرکت‌های ال‌جی و شارپ انجام خواهد شد.

در طی این سال‌ها اپل همواره تکنولوژی دوربین آیفون خود را ارتقا داده است، بدون این که وارد جنگ مگاپیکسلی‌ای شود که سازندگان دستگاه‌های اندرویدی درگیر آن هستند. شرکت تصمیم گرفته است که فعلاً همین رزولوشن  ۸ مگاپیکسلی را حفظ کرده و کیفیت تصویر و دوربین را تا جایی که می‌تواند ارتقا دهد. نتیجه‌ی کار دوربینی شده است که از بهترین‌های موجود است.

 

مقایسه‌ای بین ویژگی‌های فنی دوربین آیفون ۴اس، ۵ و ۵اس (به ترتیب از راست به چپ) در زیر آمده است:

http://appleapps.ir/wp-content/uploads/2014/03/iphone-5s-iphone-5c-iphone-4s-camera-comparison.jpg