آیفون 5se با تراشه‌ی A9 و آیپد ایر با A9X

ما در حال حاضر کمتر از یک ماه به رویداد پیش رو فاصله داریم که انتظار می‌رود در آن آیفون 4 اینچی موسم به آیفون 5se و آیپد ایر 3 معرفی شود. همین فاصله‌ی کم بازار اخبار، گزارشات و شایعات را داغ کرده است. گزارشی که اخیراً منتشر شده به پردازنده‌های این دو دستگاه اشاره نموده است.

خبر خوبی که در این گزارش گفته شده برای کسانی است که علاقه به آیفون‌های 4 اینچی دارند، چون آیفون 4 اینچی به همان تراشه 64 بیتی A9 اپل مجهز می‌شود که در آیفون 6s و آیفون 6s پلاس شاهد آن بودیم. A9 یک تراشه قدرتمند است که باعث می‌شود آیفون 5se مشکلی از این لحاظ نداشته باشد. البته آیفون 5se تمامی نکات مثبت درون آیفون 6s را همراه خود نخواهد داشت. انتظار می‌رود که این آیفون دارای تراشه‌ی NFC برای Apple Pay باشد و همچنین از تصاویر زنده پشتیبانی نماید اما خبری از لمس سه بعدی در آن نیست.

آیپد ایر 3 در این گزارش طبق انتظارت قبلی، مشخصات قابل توجه‌ای را دارد. در همین گزارش ادعا شده که آیپد ایر 3 با یک پردازنده A9X همراه خواهد بود که در حال حاضر تنها در آیپد پرو استفاده شده است . شایعات قبلی خبر از پشتیبانی این دستگاه از اپل پنسل، و همراه بودن با یک صفحه نمایش 4K می‌دهند اما در این دستگاه هم نباید انتظار حضور لمس 3 بعدی را داشته باشیم.