آیفون ۶ چگونه است؟

در حالی که عرضه آیفون 5s چند ماهی است که شروع شده  ، شایعات درباره آیفون ۶ از گوشه و کنار شروع می شوند.

 

 

در جدیدترین مورد مجله ژاپنی Mac Fan که مجله طرفداران محصولات این برند در ژاپن به شمار می رود خبر داده که گرچه اپل هنوز در حال تست اندازه نمایشگرهای مختلف است ولی اندازه ۵ اینچ با رزولوشن 1080p “برای یکی از دستگاه ها” انتخاب شده و استفاده از آن حتمی است.
رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، تراکم ۴۴۰ پیکسل در هر اینچ را رقم می زند و از این نظر آیفون را در کنار محصولات رده بالای اندرویدی نظر گلکسی S4، اچ تی سی One، ال جی G2، و سونی اکسپریا Z1 قرار می دهد. ادعا شده که تولید انبوه این پنل بر عهده شرکت LG Display خواهد بود.
اما آمدن عبارت “برای یکی از دستگاه ها” در گزارش مک فن کمی گیج کننده است. می توان از آن برداشت کرد که:
• اپل قصد معرفی آیفون هایی با قطر نمایشگر متفاوت را دارد.
• اپل چند نمونه اولیه با طراحی های مختلف را در نظر گرفته و فعلا برای یکی از آن طراحی ها روی اندازه نمایشگر ۵ اینچ به قطعیت در انتخاب رسیده.
مک فن همچنین به نکته جالب دیگری اشاره کرده و آن این است: «اپل تا جای ممکن آیفون ۶ را باریک خواهد ساخت تا [به رغم افزایش مساحت نمایشگر] کار یک دستی با آن آسان باقی بماند.» نظرتان چیست، روی ۶ میلیمتر حساب باز کنیم یا خیر؟
البته ما بعید می دانیم کار یک دستی راحت با نمایشگر ۵ اینچی احتمالی، فقط با باریکی دستگاه به دست آید و نقش مهمی را هم برای کریگ فدریگی و جسچرهای جدید iOS باید قائل بود. بنابراین نیم نگاهی هم به WWDC 2014 خواهیم داشت.
کوپرتینو در سال های گذشته مقاومت زیادی در مقابل افزایش اندازه نمایشگر نشان داده و این در حالی است که شرکت های وابسته به اندروید از انتخاب نمایشگرهای بزرگتر به سود و محبوبیت زیادی رسیده اند.
اما قضیه ساده نیست. انتخاب نمایشگر بزرگتر، شاید مزیت رقابتی شرکت های اندرویدی را در این زمینه کمرنگ کند، ولی برای خود اپل هم چالش بر انگیز خواهد بود زیرا تاکید همیشگی بر راحت بودن استفاده یک دستی از آیفون به عنوان دلیلی برای کوچک نگه داشتن نمایشگر، دشواری های طراحی و بازاریابی زیادی برای آیفون ۶ رقم خواهد زد.
تا چه حد باریک؟ و چقدر سبک؟ با چه نامی؟ و چه محصولات همراهی؟ شاید سال آینده شاهد باشیم که اپل از شکست نسبی آیفون 5c درس گرفته و در کنار آیفون ۶ با نمایشگر بزرگتر، آیفون 5s را هم حفظ کند. در آن صورت نامگذاری آیفون ایر و آیفون مینی می تواند نشانه ای از معرفی یک فبلت با نام آیفون پرو هم باشد.
بگذارید همینجا گمانه زنی را متوقف کنیم. در یک سال باقی مانده تا معرفی آیفون های سال ۲۰۱۴، کم کم جواب ها از راه خواهند رسید و اکنون برای باور کردن شایعات، خیلی زود است.