آیا آیفون SE شبیه به آیفون 5S هست ؟ تغییرات جزئی دوربین 12MP و 4K

اگر اطلاع داشته باشید   اپل در تاریخ ۲۱ مارس ( ۲ فروردین ) ساعت ۲۱.۳۰ به وقت تهران اولین کنفرانس سال ۲۰۱۶ خودش را آغاز می کند و همان طور که انتظار می رود یکی از محصولات جدید به نام آیفون SE  رونمایی خواهد شد . در واقع یک آیفون دیگر به گوشی های هوشمند اپل اضافه خواهد شد  .

اما نکته اینجاست که این آیفون هم احتمالا شباهت هایی به محصول سال ۲۰۱۳ اپل ، یعنی :  آیفون 5S  دارد  و البته به همراه  تغییرات  و طراحی جزئی . با توجه به گزارش های رسیده از منابع معتبر می توان موارد زیر را بررسی کنید .

حتما آیفون 6S را از نزدیک دیده اید ! خوب فرض کنید آیفون SE  را می توان  iPhone 6s Mini نامید ، ولی با تغیراتی در طراحی . مثلا دکمه پاور آن در لبه ی بالای گوشی قرار بگیرد و قسمت آلومینیومی بالا کمی مات شود .

هر چه از شباهت به iPhone 5s بگذریم تغییرات داخلی را هم مهم بدانیم  :

بزرگترین تغییرات و موارد مهم این مدل قطعا در داخل آن خواهد بود .  همان طور که بسیاری از گزارش ها ادعا کردند آیفون SE همانند آخرین تکنولوژی  پردازشگر اپل  ، دارای سی پی یو A9  در کنار  M9 motion  و مثل همیشه قابلیت “Hey Siri  و بهبود وای فای و cellular  می باشد .

همان طور که در تیتر مطلب خواندید دوربین آیفون SE هم احتمالا شبیه به آیفون 6S باشد   و از یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی برای دوربین جلو بهره مند می شود. همچنین در نظر ظاهر و رنگ هم احتمالا شبیه به آیفون 6S در چند رنگ مدل 6S منتشر می شود .

از لحاظ حجم و فضا هم با تفاوتی از 5S به 6S  به صورت ۱۶ گیگ و ۶۴ گیگ  قرار میگیرد . و دیگر خبری از ۳۲ گیگ نیست !  قیمت  آیفون SE هم برای مدل آزاد احتمالا از ۴۵۰دلار به بالا در نظر گرفته شده باشد .

 

باز هم تمام موارد بالا اخبار و گزارش های معتبر بوده و همان طور که می دانیم فقط باید منتظر کنفرانس ۲ فروردین ۹۵ باشیم ..