آموزش پرکردن خودکار فرم‌های اینترنتی با سافاری در آیفون و آیپد

تایپ‌کردن با کیبورد گوشی به راحتی تایپ با لپ‌تاپ یا تبلت نیست. بخصوص اگر در حال پرکردن فرمی اینترنتی باشید که نیاز به دقت و حوصله بیشتری دارد. حتی اگر با تایپ نیز مشکلی نداشته باشید٬ نمی‌توانید انکار کنید که روند تکراری واردکردن مشخصاتی از قبیل اسم و ایمیل و … در هر فرم اینترنتی چقدر کسل‌کننده است.

 

شاید با قابلیت AutoFill در سافاری آی‌اواس که نام‌کاربری و رمز عبور سایت‌های ذخیره‌شده را به طور خودکار وارد می‌کند آشنا باشید. اما مسئله‌ای که شاید از آن بی‌خبر باشید این است که می‌توانید از این قابلیت برای وارد کردن مشخصات خود در هر فرم اینترنتی نیز استفاده کنید.

 

قدم یک.

 

به بخش Contacts در دستگاه خود رفته و یک کانتکت به نام خود بسازید. سپس تمامی اطلاعاتتان از قبیل شغل٬ ایمیل٬ آدرس٬ شماره‌تلفن٬ نام‌کاربری شبکه‌های مختف و … را در قسمت‌های مخصوص به خود در آن کانتکت وارد کنید.

 

1

 

قدم دو.

 

به Settings دستگاه بروید و بر روی Safari تپ کنید.

 

2

 

بر روی Passwords & AutoFill تپ کنید.

 

3

 

 

گزینه‌ی Use Contact Info را فعال کرده و بر روی My Info تپ کرده و از بین کانتکت‌ها٬ کانتکت خودتان که ساختید را انتخاب کنید.

 

4

 

پس از این دو قدم قابلیت AutoFill فعال شده و در هنگام مواجه‌شدن با یک فرم اینترنتی سازگار و استاندارد٬ می‌توانید به سرعت اطلاعات را با این روش وارد کنید. برای استفاده یک صفحه‌ی حاوی فرم اینترنتی باز کرده و بر روی یکی از باکس‌های موجود تپ کنید. پس از ظاهرشدن کیبورد٬ گزینه‌ی AutoFill را از ردیف بالایی آن فشار دهید.

 

5