آموزش جیلبریک آی‌اواس ۸.۱.۲ بر روی مک به کمک ابزار جدید PP

باز هم چینی‌ها و باز هم یک جیلبریک دیگر. در شرایطی که چند وقتی از عرضه‌ی جیلبریک TaiG به عنوان تنها ابزار جیلبریک‌کننده‌ی آی‌اواس ۸.۱.۲ می‌گذرد شاهد انتشار ابزار جیلبریک دیگری تحت عنوان PP هستیم. شاید اطلاع داشته باشید که ابزار TaiG در حال حاضر تنها نسخه‌ی ویندوز دارد. گروه چینی سازنده‌ی ابزار PP از همین کمبود استفاده کرده و ابزار جیلبریکی برای سیستم عامل آی‌اواس ۸.۱.۲ عرضه کرده‌اند که تحت سیستم عامل مک کار می‌کند.

 

همانطور که می‌دانید پس از انتشار هر ابزار جیلبریک جدید گمانه‌زنی‌های مختلفی در خصوص امنیت آن ابزار می‌شود. PP نیز در حال حاضر به طور کامل بررسی نشده و نمی‌توان گفت که ابزاری کاملاً سالم و غیرمخرب است. هر چند احتمال این موضوع پایین است، اما به هر حال فعلاً اظهار نظری از سوی افراد خبره‌ی حوزه‌ی جیلبریک در خصوص آن نشده است.

 

آموزش جیلبریک آی‌دیوایس مجهز به آی‌آواس ۸.۱.۲ در ادامه آمده است. اما به هر حال در شرایط فعلی باید با اختیار خودتان سمت آن رفته و مشکلات احتمالی آتی را به جان بخرید. در صورتی که نگرانی‌ای در خصوص استفاده از این ابزار نباشد و جزئیات بیشتری در این زمینه منتشر شود شما را مطلع خواهیم ساخت.

 

آموزش جیلبریک آی‌اواس ۸.۱.۲ به کمک ابزار PP Jailbreak

 

۱- همانطور که بارها اشاره کرده‌ایم اگر به روش OTA (از طریق اپلیکیشن Settings) به آی‌اواس ۸.۱.۲ آپدیت کرده‌اید ریسک بالانیامدن سیستم عامل بعد از جیلبریک بالاست. بنابراین یا این ریسک را به جان بخرید، یا برای دوری از دردسر یک بار دستگاهتان را به آی‌اواس ۸.۱.۲ ریستور کنید. پس از ریستور سیستم عامل و بکاپ قابلیت Find My iPhone و رمز عبور دستگاه را غیرفعال کرده و آن را در وضعیت AirPlane قرار دهید.

 

۲- آی‌دیوایستان را از طریق کابل اتصال به کامپیوتر مک متصل کنید.

 

۳- ابزار PP Jailbreak برای مک را از این صفحه دانلود کرده و بر روی کامپیوترتان ذخیره کنید.

 

۴- بر روی فایل دانلودشده با نام ppjailbreak.dmg دابل کلیک کنید تا فایل ایمیل mount شود.

 

۵- از داخل درایو mountشده اپلیکیشن PP越狱.app را کشیده و در پوشه‌ی Applications رها کنید.

 

۶- اپلیکیشن فوق را اجرا کرده و منتظر بمانید تا دستگاهتان شناسایی شود.

 

۷- در گوشه‌ی سمت چپ و پایین صفحه تیک گزینه‌ی مربوط به PP را بردارید.

 

 ppjailbreak

 

۸- بر روی دکمه‌ی جیلبریک موجود در میانه‌ی صفحه تپ کنید.

 

۹- در پنجره‌ای که باز می‌شود بر روی گزینه‌ی سمت راست و پایین صفحه تپ کنید تا روند جیلبریک آغاز شود.

 

۱۰- تا اتمام روند جیلبریک منتظر بمانید. پس از اتمام کار تیک سبزرنگی را به نشانه‌ی موفقیت کار خواهید دید. منتظر بمانید که دستگاهتان ریستارت شده و با سیدیا بالا بیاید. حالت AirPlane را غیرفعال‌کرده و سیدیا را باز کنید.

 

در تصویر زیر پکیج جیلبریک غیرقلاده‌ای ساخته‌شده از سوی تیم PP را که پس از جیلبریک با ابزار فوق بر روی دستگاهتان نصب می‌شود را مشاهده می‌کنید:

 

pp-untether-1024x904

 

تمامی مراحل جیلبریک را نیز به صورت تصویری می‌توانید در ویدیوی زیر مشاهده کنید. این ویدیو از طریق این لینک قابل دانلود است.