آموزش استفاده از Google Maps به صورت آفلاین

 

با منتشر شدن نسخه دوم برنامه پر طرفدار Google Maps ، شاهد تغییرات بسیار و کاربردی آن بودیم . حال در این آموزش می خواهیم به شما نحوه ذخیره کردن کش (Cache) های برنامه از مناطق مختلف را برای استفاده آفلاین از برنامه توضیح بدیم .

 

به سراغ آموزش میریم :

 

قدم اول : ابتدا آخرین ورژن از برنامه Google Maps یعنی نسخه 2.0 را در دستگاه خود نصب کنید .

 

قدم دوم : حالا به منطقه مورد نظر که قصد استفاده از آن در حالت آفلاین را دارید را انتخاب کنید و تا ته زوم کنید تا همه جزئیات هم لود شوند، سپس می توانید اندازه زوم را به اندازه دلخواه تنظیم کنید .

 

قدم سوم : حالا به قسمت سرچ در برنامه برید و در فیلد سرچ، عبارت Ok Maps را تایپ کرده و سپس با کلیک بر روی دکمه سرچ آبی رنگ، سرچ کنید .

 

قدم چهارم : وقتی سرچ کردید، عکس نسبتا بزرگی از آیکون برنامه ظاهر میشه که در حال پر شدن هست و با اتمام این لودینگ، عملیات به پایان خواهد رسید. بر اساس سرعت اینترنت شما، این لودینگ می تواند بین 20 ثانیه تا 1 دقیقه طول بکشد پس صبور باشید.

 

قدم پنجم : پس از اتمام ذخیره سازی ، در زیر صفحه پیامی نمایان خواهد شد که نشان گر ذخیره شدن کش های منطقه مورد نظر و اتمام عملیات هست و دیگر می توانید بدون اینترنت هم این منطقه را با جزئیات کامل مشاهده کنید.

 

عملیات ذخیره سازی با موفقیت به پایان رسید و حالا برای تست این عملیات ، می توانید Wi-Fi خود را خاموش کرده، و دوباره اقدام به باز کردن برنامه گوگل مپس کنید، خواهید دید که این بار هم جزئیات کامل و دقیقی نمایان خواهد بود و حتی سرعت لود کردن جزئیات هم بیشتر از حالت آنلاین شده است .

امیدواریم از این آموزش لذت برده باشید.