آموزش استفاده از AirDrop برای ارسال ودریافت فایل بين دستگاه هاي اپلي

ad1

 

AirDrop یک راه سریع و ساده برای ارسال و دریافت فایل بین دستگاههای iOS است. این روش می تواند حتی بدون وجود اینترنت اطلاعات را بین دو دستگاه انتقال دهد. گرچه برای این کار Wi-Fi و Bluetooth روشن باشند. در این مقاله به آموزش استفاده از AirDrop برای ارسال و دریافت اطلاعات می پردازیم.

در اپلیکیشن های اپل هر فایلی که بتوان آنرا از طریق آیکون Share به اشتراک گذاشت می تواند از طریق AirDrop فرستاده شود. که شامل عکسها، فیلمها، اسناد iWork ، Note ها ، کانتکت ها، لینکها، مسیرها، و اطلاعات مکانی می شود. برخی اپلیکیشن ها نیز با استفاده از AirDrop همین کار را انجام می دهند. AirDrop یک ویژگی جدید است که در iOS 7 افزوده شده است.

 

پیش نیازها

برای استفاده از AirDrop دیوایس شما باید به iOS 7 به بعد آپدیت شده باشد. و یکی از دستگاههای زیر باشد:

  • iPad 4 به بعد
  • آیفون 5 به بعد
  • آیپاد تاچ نسل 5 به بعد

هر دو دستگاه همانطور که اشاره شد باید بلوتوث و Wi-Fi شان روشن باشد.

 

راه اندازی

برای فعال کردن AirDrop ، Control Center را با از پایین به بالا کشیدن انگشتتان بیاورید. از روشن بودن Wi-Fi و Bluetooth اطمینان حاصل کنید. AirDrop را انتخاب کنید و از بین سه گزینه ی خاموش، فقط کانتک و همه، همه (Everyone) را انتخاب کنید تا به همه اجازه دهید تا بدون وجود اینترنت یا حساب iCloud با شما فایل به اشتراک بگذارند.

 

ad2

 

اگر فقط کانتکت (Contacts Only) را انتخاب کنید، باید ابتدا در iCloud ، Sign in کنید و به اینترنت نیاز دارید. پس از login موفقیت آمیز در iCloud تنها می توانید با افرادی که در کانتکت شما هستند فایل رد و بدل کنید. می توانید هر زمان که اراده کردید این تنظیم از Control Center تغییر دهید.

 

ad3
به اشتراک گذاری فایل و اطلاعات
یکی از اپلیکیشن هایی که قابلیت به اشتراک گذاری دارد را باز کنید. به طور مثال Safari Photos ، Maps ، Notes ، Pages ، Keynote ، Numbers ، iPhoto ، iMovie ، GarageBand  ، Photo Booth ، و Contacts . فایلهایی که می خواهید به اشتراک گذاشته شوند را انتخاب کنید. به طور مثال در Photos یک یا چند عکس را انتخاب کنید.
و بر روی AirDrop کلیک کنید. سپس در منوی Sharing یک آیکون دایره ای شکل برای هر آی دیوایس که در محدوده ی پوشش AirDrop شما هست ظاهر می شود، سپس بر روی دیوایس مقصد کلیک کنید تا فایل فرستاده شود.

 


ad5

ad4

در دیوایس مقصد یک پیغام مطابق شکل زیر ظاهر می شود که فایل ارسالی را Accept می کند یا Reject .
 


ad8

ad7

صدای هشدار نیز پس از دریافت فایل در دستگاه مقصد شنیده خواهد شد. این صدا می تواند از طریق Settings->Sounds->AirDrop تنظیم شود.

 


airdrop_sound

هنگامی که فایلهای حجیم مانند فیلم و تصاویر ارسال می شود یک دایره در صفحه نمایش داده می شود که پس از اتمام ارسال تیک آبی نمایان خواهد شد.

 


img_0052_2

img_0057

یکی دیگر از مزایای AirDrop اینست که به آسانی از طریق آن می توان فایلها و اطلاعات را برای افرادی که علاقه به استفاده از iCloud  ندارند فرستاد. یکی دیگر از مزایای آن امکان ارسال فایلها و مسیرها در مکانهایی است که نه Wi-Fi وجود دارد و نه سیگنال موبایل.

 


ad9
آیا شما هم از AirDrop استفاده می کنید؟ نظر شما  درباره ی این قابلیت چیست؟