ذخیره‌ی فایل دب توییک‌های سیدیا بدون نیاز به کامپیوتر (آموزش اختصاصی)

اگر همراه مطالب اپل‌اپس بوده باشید بخاطر دارید که چندی پیش روشی برایتان معرفی کردیم که از طریق آن می‌توانستید فایل دب هر توییک دلخواهی را بر روی دستگاهتان ذخیره کنید و آن را به دفعات بدون نیاز به سیدیا نصب کنید. در کامنت‌های پست مذکور تعدادی از دوستان اشاره کرده بودند که از طریق بکاپ‌گیری از توییک‌ها نیز می‌توان بدون نیاز به آن مراحل طولانی به فایل دب توییک‌های سیدیا دست یافت. اما همانطور که در جواب این کامنت‌ها ذکر کردیم هدف ما ذخیره‌کردن فایل دب اصلی‌ای است که بر روی سرور سورس‌ها قرار دارد، نه جمع و جور کردن فایل دب به هر طریقی. و حال یک روش آسان‌تر برای دست‌یابی به این هدف در اختیارتان می‌گذاریم.

اشکالی که می‌شد به روش قبل گرفت در درجه‌ی اول نیاز به کامپیوتر و یک مودم وای‌فای، و در درجه‌ی بعدی الزام به نصب‌کردن توییک برای دست‌یافتن به فایل دب بود. اما این موارد در برابر نتیجه‌ای که به دست می‌آوردیم قابل تحمل بودند. ولی در روشی که در زیر فرا خواهید گرفت دیگر نیازی به فراهم‌آوردن چنان شرایطی ندارید. تنها ابزاری که نیاز خواهید داشت دستگاه جیلبریک‌شدتان است.

با این تفاسیر اگر مشتاق فهمیدن چند و چون این روش شده‌اید ادامه‌ی پست را پی می‌گیریم:

۱- ابتدا سیدیا را باز کرده و در قسمت سرچ پکیج APT 0.7 Strict را جست‌وجو و نصب کنید.

20140412-223654.jpg

توجه کنید که اگر این گزینه در لیست نتایج نمایش داده نمی‌شود، از تنطیمات سیدیا نوع کاربری را بر روی Developer تنطیم کنید.

۲- صفحه‌ی دریافت هر توییکی که قصد ذخیره‌ی فایل دب آن را باز کنید. به پایین این صفحه اسکرول کنید تا با عبارتی موسوم به Bundle ID مواجه شوید. این شناسه برای تمامی توییک‌ها یک عبارت یکتاست. این شناسه از توییک مورد نظرتان را یادداشت کنید.

20140412-223725.jpg

۳- از سیدیا اپلیکیشن Mobile Terminal را نصب کرده و پس از اجرا در صفحه‌ی نخست آن عبارت su را تایپ کنید. پس از تپ‌کردن بر روی دکمه‌ی return بر روی کیبورد، از شما پسورد روت دستگاهتان خواسته می‌شود. در صورتی که این پسور را تغییر نداده باشید عبارت alpine را وارد کرده و دوباره return را بزنید.

20140412-223734.jpg

دقت کنید که در هنگام وارد کردن پسورد کاراکتری در صفحه نمایش داده نمی‌شود. با این حال شما پسورد را به درستی تایپ کرده و return را بزنید.

۴- پس از این مراحل وارد یوزر روت می‌شود. حال تنها نیاز به نوشتن یک خط دستور برای دانلود فایل دب دارید. این دستور را به شرح زیر تایپ کنید:

[apt-get -d install [Bundle ID

توجه کنید که به جای عبارت [Bundle ID] باید عبارت اشاره‌شده در مرحله‌ی ۲ را وارد کنید. برای مثال طبق آنچه در تصویر دیدیم باید تایپ کنیم:

apt-get -d install org.thebigboss.remondpiezeppelin

۵- پس از نوشتن دستور بر روی return تپ کنید تا اجرا شود. طی این مراحل توییک شروع به دانلود می‌کند و روند پیشرفت دانلود نمایش داده می‌شود. تا پایان مراحل دانلود صبر کنید. در صورتی که در مرحله‌ای از شما درخواست تأیید صورت بگیرد، حرف Y را وارد کرده و بر روی return تپ کنید.

20140412-223746.jpg

۶- فایل دانلود شده را می‌توانید به وسیله‌ی فایل منیجر iFile در آدرس /var/cache/apt/archives بیابید. می‌توانید توییک را از طریق iFile نصب کنید، از آن کپی بگیرید و یا در فرصت آتی به کامپیوترتان منتقل کنید.

20140412-223752.jpg

نکات آموزش:

۱- اگر توییکی که به این روش دانلود می‌کنید برای نصب نیاز به توییک‌های پیش‌نیاز دیگر نیز داشته باشد، آن‌ها نیز در همان مسیر مذکور در کنار توییک اصلی دانلود خواهند شد.

۲- از این روش نمی‌توانید برای دانلود توییک‌های پولی بدون آن که آن‌ها را خریداری کرده باشید استفاده کنید. حداقل توییک‌های پولی سورس‌های رسمی سیدیا در برابر این روش ایمن هستند.