آموزش آپدیت و نصب سیستم عامل OS X Mavericks بدون فرمت شدن مک

با منتشر شدن نسخه نهایی سیستم عامل ماوریکس و قابلیت های بسیار فراوان و همچنین سرعت عالی این نسخه از os x بر آن شدیم آموزش کاملی به صورت گام به گام و تصویری برای شما سروران آماده کنیم تا بدون مشکل و سوالی بتوانید از آخرین نسخه های OS X استفاده کنید .

 

 

desktop

 
چند نکته قبل از آموزش که باید بدانید ! 
  • این آموزش فقط مخصوص OS X Mavericks نیست و در ورژن های قبلی مثلا :  آپدیت مک از Lion به Mountain Lion نیز استفاده می شود 
  • در این روش سیستم عامل شما فقط به صورت کامل آپدیت می شود و هیچ گونه فایل یا نرم افزاری از شما حذف نخواهد شد !
  • برای استفاده از این آموزش نیاز به آخرین نسخه سیستم عامل OS X دارید که از  این لینک می توانید دریافت کنید

 

مرحله ۱ خوب به سراغ آموزش می رویم ، ابتدا باید آخرین نسخه OS X را داشته باشید ، برای دانلود OS X Mavericks کلیک کنید ، و یا از فروشگاه اپل شاپ خریداری کنید .

 

 

مرحله ۲– فایل DMG را ۲ بار کلیک کرده و صبر کنید تا محتوایی مثل زیر باز شود – سپس فایل mavericks .app را به پوشه application کپی کنید . 

 

1

 

 

2

 

مرحله ۳ :  وارد پوشه Application شده و فایلی که کپی کردید ( Install OS X Mavericks .app ) را ۲ بار کلیک کنید تا باز شود و روی Continue کلیک کنید .و طبق تصاویر زیر پیش برید

3

 

4

 

 

5

 

 

مرحله ۴ : در این مرحله برای نصب اولیه اجازه ی وارد کردن و پسورد مک شما را می خواهد . پسورد مک را وارد کنید و روی install کلیک کنید .و صبر کنید تا فیلد مربوط تکمیل شود .

 

7

 

 

 

مرحله ۵- پس از تکمیل شدن به طور اتومات مک شما ریستارت شده و به مراحل نصب اصلی وارد می شوید . 

 

9

 

 

مرحله ۶ :  خوب پس از ریستارت شدن مک شما به طور خودکار روشن شده و وارد مراحل نصب اصلی و کپی شدن فایل های اپدیت می شود. طبق تصاویر زیر باید پیش برید 

 

10

 

11

 

 

مرحله ۷ : پس از تمام شدن نصب دوباره مک شما ریستارت شده و یک نصب پایانی هم دارد که بعد از بالا آمدن سیستم عامل انجام می شود همانند تصویر زیر.

 

12

 

مرحله آخر : در این مرحله یک سری تنظیمات شخصی از شما می خواهد که وارد می کنید سپس از شما در مورد iCloud Keychain و فعال سازی ان می پرسد که نباید فعال کنید ( به دلیل اینکه برای Verify شدن یک اس ام اس به شماره همراه شما ارسال می شود ولی متاسفانه کد کشور ایران در لیست نیست !‌به همین خاطر نباید این قابلیت را فعال کرد .

 

13

 

 

14

 

 

بالاخره مراحل نصب تمام شده و سیستم عامل خود را با تمام اطلاعات و فایل های خودتان ولی با نسخه Mavericks ملاحظه می کنید !

اگر از مشخصات و قابلیت های سیستم عامل ماوریکس اطلاع ندارید از لینک زیر استفاده کنید

نسخه نهایی سیستم عامل OS X Mavericks برای مک