آمارهای گارتنر؛ اپل دوم، مایکروسافت یک شوخی!

طبق آمارهای گارتنر برای اولین بار در تاریخ، فروش آیفون در یک بازه سه ماهه کاهش یافته است. اما این برخلاف داده‌های اپل است که نشان می‌دهد ۷۴٫۸ میلیون دستگاه از اکتبر تا دسامبر فروخته شده ، این رقم در مدت زمان مشابه پارسال ۷۴٫۵ میلیون دستگاه بوده است. آمار گارتنر نشان می‌دهد که فروش اپل به مصرف کنندگان در سه ماهه ۲۰۱۵ برابر با ۷۱٫۵ میلیون دستگاه در برابر ۷۴٫۸ میلیون دستگاه در سه ماهه ۲۰۱۴ بوده است. طبق گزارش گارتنر سهم اپل از فروش سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۵ برابر ۱۷٫۷ درصد بوده است که نسبت به ۲۰٫۴ درصد سال قبلش کاهش داشته است.

پیشرو در فروش تلفن‌های هوشمند در سه ماهه آخر سال کمپانی سامسونگ بوده است که ۸۳٫۴ میلیون گوشی فروخته است. که تقریباً ۱۰ میلیون دستگاه بیشتر از مدت زمان مشابه در سال ۲۰۱۴ فروش داشته است. سهم سامسونگ در بازار از ۱۹٫۹ درصد سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۴ به ۲۰٫۷ درصد در مدت زمان مشابه ۲۰۱۵ رسیده است.

پس از سامسونگ و اپل، هوآوی با به دست آوردن ۸ درصد از بازار در طول این دوره در جایگاه سوم قرار می‎گیرد. سهم بازار این تولید کننده ۴۰ درصد بیشتر از ۵٫۷ درصد سه ماهه ۲۰۱۴ است. فروش از ۲۱ میلیون به ۳۲٫۱ میلیون افزایش یافته است. اولین مدل نکسوس این کمپانی با نام Nexus 6P عامل این افزایش بوده است. لنوو و شیائومی به ترتیب چهارم و پنجم شدند و هر دو کمپانی بخشی از سهم بازار خود را در سال ۲۰۱۵ از دست داده‌اند.

با در نظر گرفتن کل سال ۲۰۱۵، سامسونگ باز هم با فروش ۳۲۰٫۲ میلیون گوشی هوشمند در صدر است. با وجود اینکه این کمپانی ۳۰۷٫۶ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۴ فروخت و افزایشی ۹٫۷ درصدی داشت اما سهم سامسونگ از بازار از ۲۴٫۷ درصد به ۲۲٫۵ درصد کاهش یافت. اپل برای قرار گرفتن در جایگاه دوم ۲۲۵٫۹ میلیون گوشی هوشمند فروخته است و ۱۵٫۹ درصد از سهم بازار را کسب کرد. اپل نسبت به سهم ۱۵٫۴ درصدی سال ۲۰۱۴ رشد داشته است. هوآوی (۷٫۳%)، لنوو (۵٫۱% به همراه موتورولا) و شیائومی (۴٫۶ درصد) سهم سایر کمپانی‌ها بوده است.

اندروید ۸۰٫۷ درصد و آی‌اواس ۱۷٫۷ درصد در فروش سه ماهه چهارم نقش داشته‌اند که در کنار هم بیش از ۹۸ درصد بازار را تسخیر کرده‌اند. گوشی‌های ویندوزی تنها ۱٫۱ درصد از سهم بازه اکتبر تا دسامبر را به خود اختصاص دادند که به شدت از سهم ۲٫۸ درصدی آن در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۴ کاهش یافته است.

می‌توان این آمار نا امید کننده مایکروسافت را به تاخیر طولانی برای عرضه ویندوز ۱۰ نسخه موبایل، و بازاریابی ضعیف این کمپانی حتی در سه ماهه تعطیلات خرید نسبت داد. این غول نرم افزاری هیچ تلاشی برای گرفتن سهم بازار از اندروید و iOS نکرده است و تنها حضور سیستم عامل بلک بری باعث شده این کمپانی در ته جدول جا خوش نکند.

با توجه به اینکه مایکروسافت پول بسیار بیشتری با صدور مجورهای حق اختراع برای اندروید به دست می‌آورد، حقیقت ساده است. مایکروسافت تنها می‌خواهد در بازی سخت افزار گوشی‌های هوشمند حضور داشته باشد، حتی شده به عنوان یک عضو کوچک!

1Samsung-and-Android-are-on-top-during-the-fourth-quarter-and-all-of-2015

2Samsung-and-Android-are-on-top-during-the-fourth-quarter-and-all-of-2015

3Samsung-and-Android-are-on-top-during-the-fourth-quarter-and-all-of-2015

1 نظر
  1. سارا می گوید

    والا من از گارانتی چیزی ندیدم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.