آماده سازی هکینتاش و نصب کامل درایور ها

خب دوستان همانطور که مشاهده کردید در آموزش قبلی نحوه نصب کامل سیستم عامل مکینتاش را روی PC های معمولی آموزش دادیم. اما پس از نصب٬ سیستم عامل حدود ۷۰٪ سخت افزار ها را نمیشناسد! ما در این آموزش قصد داریم به شما آموزش کامل شناسوندن قطعات را بدهیم.

 

آموزش نصب درایور ها:

ابتدا آخرین نسخه نرم افزار MultiBeast را از اینجا دریافت کنید و روی هکینتاش خود نصب کنید. تمام مراحل را با استفاده از Continue ادامه دهید تا به این صفحه برسید:

خب در این مرحله ابتدا وارد سایت tonymacx86 شوید. سپس ثبت نام کنید. حالا در این صفحه به دنبال فایل مورد نظز مادربرد خود همراه با ورژن آن بگردید و سپس فایل را دانلود کنید. اگر مادربرد شما در آنجا نبود اصلا جای نگرانی نیست!

مطابق شکل٬اگر فایل مادربرد خود را پیدا کردید آن را در محلی که نرم افزار MultiBeast قرار دارد کپی کنید و نام آن را DSDT و فرمت آن را aml قرار دهید. حالا نرم افزار MultiBeast را اجرا کنید و وقتی صفحه ی گزینه ها آمد تیک گزینه ی دوم(UserDSDT) را بزنید و سپس گزینه ی Continue را انتخاب کنید و پس از پایان نصب کامپیوتر خود را ریست کنید. حالا دیگر نیازی نیست که برای اجرای سیستم عامل از فلش استفاده کنید!

اگر فایل مادربرد خود را پیدا نکردید به جای انتخاب گزینه ی دوم٬ کافی است گزینه ی اول (EastBeast Installation) را انتخاب کنید و دوباره کامپیوتر خود را ریست کنید.

خب ما تا اینجا فقط درایور های مربوط به بوت را نصب کردیم و هنوز درایوری مربوط به صدا٬گرافیک و اینترنت را نصب نکردیم!

پس از ریست شدن کامپیوتر شما و وارد شدن به سیستم عامل٬دوباره نرم افزار MultiBeast را اجرا کنید و دوباره با انتخابب کردن گزینه ی Continue وارد صفحه ی انتخاب درایور ها شوید.


خب دوستان دقت کنید این مرحله بسیار بسیار مهم است و اگر شما حتی یک گزینه اشتباه را انتخاب کنید٬ مجبور به نصب دوباره سیستم عامل هستید و در بوت مشکل پیدا خواهید کرد
!!!!!!

کارت اینترنت:وقتی به صفحه ی انتخاب درایور رسیدید٬ ابتدا از درایور اینترنت شروع کنید. درایور های اینترنت در قسمتDriver and Bootloader<Drivers<Network قرار دارد. دقت کنید در این قسمت فقط تیک یک گزینه را بزنید و چند درایور را باهم نصب نکنید. همانطور که می بینید درایور های کمپانی های مختلف وجود دارد. فقط و فقط درایور کارت اینترنت خود را تیک بزنید نه درایور دیگری!!! پس از اطمینان از صحت انتخاب درایور خود٬ مانند مرحله قبل Continue را بزنید و پس از نصب دوباره سیستم خود را ریست کنید.

کارت صدا: خب پس از نصب کارت اینترنت و ریستارت دوباره نرم افزار را باز کنید و وارد مرحله ی انتتخاب شوید. دقت کنید درایور های کارت صدا در مک حساس ترین درایور است و با یک اشتباه تمام زحمات شما با باد می رود و دوباره مجبورید سیستم عامل را از اول نصب کنید!!!!
وارد قسمت Drivers and Bootloader<Drivers<Audio شوید. همانطور که می بینید دو گزینه وجود دارد. اگر کارت صدای شما در گزینه ی اول وجود دارد آن را تیک بزنید در غیر این صورت فلش سمت چپ گزینه ی دوم را بزنید تا منویی از درایور های Voodoo باز شود. ترجیحا در این قسمت تیک گزینه ی اول یا دوم را بزنید و به هیچ وجه تیک گزینه ی سوم به بعد را نزنید!! چون درصد کار کردن آن ۳۰٪ است و به احتمال ۷۰٪ در بوت اختلال ایجاد می کند.

کارت گرافیک:خب دوستان رسیدیم به مرحله ی آخر! کارت گرافیک تقریبا مهم ترین درایور و تقریبا پردردسر ترین درایور است!! ولی با کمی حوصله به راحتی قابل حل است!

نرم افزار MultiBeast را دوباره اجرا کنید و وارد منوی درایور ها شوید.وارد قسمت Drivers and Bootloaders<Drivers<Graphic شوید. اگر مدل کارت گرافیک مورد نظر شما در لیست بود که فقط کافی است تیک آن را بزنید و آن را نصب کنید و یک بار ریستارت کنید.

اگر مدل مورد نظر شما نبود یا مثلا مثل من ATI بود٬ مراحل زیر را دنبال کنید:

وارد سایت این سایت شوید شوید.

در این سایت انواع درایور گرافیک٬صدا و …. .وجود دارد! در قسمت جستجو نام کارت گرافیک خود را جستجو کنید. وقتی درایور مورد نظر را پیدا کردید٬ معمولا با فرمت kext هستند!

در این سایت معمولا تمام درایور ها آموزش نصب دارند که تقریبا همه یک جور هستند. شما نرم افزار Kext Utility را از همین سایت جستجو کنید و دانلود کنید. وقتی دانلود کردید کافی است نرم افزار را باز کنید و فایل های دریافتی درایور را به درون آن بکشید تا خود نرم افزار ان را کامل نصب کند. بعد از نصب کافی است سیستم خود را یک بار ریستارت کنید.

دوستان دقت کنید که مشکلات و دشواری های زیادی در این مراجل وجود دارد و دقت کنید که هیچ سوالی در این پست جواب داده نمی شود.پس سوالات خود را در تاپیک مربوطه در انجمن مطرح کنید

موفق و پیروز باشید