فروش بیش از 3.6 میلیون اپل واچ در سه‌ماهه‌ی دوم سال 2015

به گزارش IDC، اپل در حد فاصل بین ماه آوریل تا ژوئن، درحدود 3.6 میلیون واحد از ساعت های هوشمند خود را فروخته است. این مقدار فروش اپل واچ، چیزی درحدود 20 درصد از فروش تمام محصولات پوشیدنی در بازه‌ی زمانی یادشده را تشکیل میدهد که برای یک گجت تازه وارد، آمار خوبی است.

 

درواقع تنها دستبند هوشمند FitBit بوده است که توانسته در سه ماهه‌ی دوم سال 2015 میلادی، بیشتر از اپل واچ فروش داشته باشد. FitBit با فروش 4.4 میلیون واحدی، فروشی معادل 800 هزار واحد بیشتر از اپل واچ داشته است. طبق این آمار، از هر سه دیوایسی که در بازار گجت های پوشیدنی به فروش رسیده است، یکی از آنها اپل واچ بوده است.

 

در تصویر زیر میتوانید رتبه بندی فروش گجت های پوشیدنی تولید کنندگان مختلف را مشاهده کنید:

فروش بیش از 3.6 میلیون اپل واچ را در سه‌ماهه‌ی دوم سال 2015

 

Ramon Llamas، مدیر بخش تحقیقات IDC میگوید:

“ورود اپل به هر شاخه‌ای، علاوه بر اینکه تمام توجهات را به سمت خود جلب میکند؛ باعث میشود که کمپانی ها و رقبای حاضر در آن صنعت، تکانی به خود بدهند و با تغییر رویه و بالا بردن کیفیت محصولات خود، بتوانند با اپل رقابت کنند. این موضوع در نهایت باعث میشود که کیفیت تمام محصولات بالا برود و این به نفع مصرف کننده است.”

 

از جمله نکات جالب این گزارش، قرار گرفتن شیائومی در رده‌ی سوم است. این کمپانی چینی علیرغم اینکه تنها در چین و هند به فروش محصولات خود میپردازد، توانسته است به لطف قیمت فوق العاده ارزان، دستبندهای Mi Band خود را به تعداد 3.1 میلیون واحد به فروش برساند. مطمئنا با افزایش بازارهای جهانی این محصول، این کمپانی به رقیبی جدی برای اپل و دیگر غول های این صنعت تبدیل خواهد شد.