Consumer Reports : مشکل باتری مک‌بوک پرو جدید نرم افزاری است

باتری مک‌بوک پرو جدید شکایت بسیاری از کاربران را به همراه داشت و گفته می‌شد آنگونه که اپل ادعا کرده، بازده ندارد. Consumer Reports، که یک مرجع برای بررسی و پیشنهاد محصولات این حوزه است، نیز برای اولین بار نام مک‌بوک پرو را در لیست پیشنهادی‌های خود قرار نداد. گزارش آن‌ها به قدری منفی بود که اپل اعلام نمود با این مرجع همکاری خواهد کرد. چون به گفته اپل نتایج آن‌ها با نتایج به دست آمده در آزمایشگاه‌های این کمپانی و داده‌های میدانی مطابقت نداشت.

در طی تعطیلات سال نو اپل و Consumer Reports با هم کار کردند و در نهایت اپل اعلام کرد که یک باگ در سافاری باعث نتایج عجیب در آزمایش‌های Consumer Reports شده است و به زودی این مرجع دوباره سری جدید مک‌بوک پرو را بررسی خواهد کرد.

حال Consumer Reports با به روزرسانی نرم افزاری، دوباره تست‌های خود را انجام داده و گفته اپل را تایید نموده است. مک‌بوک پرو اپل دوباره در لیست پیشنهاد شده‌ها قرار گرفته و در طی آزمایش‌ها عمر باتری ثابت بوده و همانند آزمایش‌های گذشته نوسان نداشت.

هر سه مدل مک بوک پرو جدید در آزمایشگاه‌های Consumer Reports بررسی شدند. مک‌بوک پرو 13 اینچی با تاچ بار، مک‌بوک پر‌و 13 اینچی بدون تاچ بار و مک‌بوک پرو 15 اینچی با تاچ بار به ترتیب متوسط عمر باتری 15.75 ساعت، 18.75 ساعت و 17.25 ساعت داشته‌اند. مدل‌های بررسی شده از خرده فروشی‌ها خریداری شده‌اند و همان محصولاتی هستد که مردم می‌خرند.

باگ سافاری در نسخه آزمایشی macOS 10.12.3 برطرف شده است و با عرضه نسخه نهایی، این مشکل برای تمامی کاربران رفع می‌شود.