اپل اپس از سال ۹۰ شروع به کار کرده و در راستای آموزش و اطلاع رسانی اپل به کاربران ایرانی خدمت رسانی کردیم
پیشرفت تولید کنندههای محلی و افت اپل در چین
آیفون در سه ماهه آخر سال 2016 فروش فوقالعادهای داشت و رکورد 78.3 میلیون دستگاه ثبت شد. با این حال، با وجود سرمایه گذاریهای عظیم در چین و گسترش سریع آنها، این کمپانی سهم خود را از بازار چین از دست داده و تولید کنندههای محلی موفقتر از قبل بودهاند.
طبق گزارش Canalys، اپل به جایگاه پنجم فروش گوشیهای هوشمند در سال 2016 در چین سقوط کرده و بالاتر از آن کمپانیهای شیائومی، ویوو، اپو و هوآوی جاگرفتهاند. فروش گوشیهای هوشمند اپل در چین 43.8 میلیون دستگاه بوده و 18.2 درصد سهم بازار را در اختیار داشتهاست، کمترین میزان فروش از سال 2013. همانند سایر مصرف کنندگان در بازار جهانی، چینیها نیز مشتاقانه منتظر عرضه آیفون 8 هستند که انتظار میرود با طراحی جدید، صفحه نمایش اولد و شارژر میسیم معرفی شود.
هوآوی رهبر بازار چین در سال 2016 بوده و 76.2 میلیون دستگاه فروش داشته است. پس از این کمپانی، اپو و ویوو قرار دارند که به ترتیب 73.2 میلیون و 63.2 میلیون گوشی هوشمند فروختهاند.
در حالی که اپل، سامسونگ و شیائومی در روند تنظیم استراتژیهای خود برای بازار چین بودند، هوآوی توانست جایگاه اول را در فروش به دست آورد. با وجود تلاشهای شیائومی، این کمپانی در رده چهارم فروش در سال 2016 قرار گرفت و 51.4 میلیون دستگاه فروخت که کمترین میزان فروش از سال 2013 بوده است. نسبت به سال گذشته این کمپانی 21 درصد کاهش فروش داشته و متوجه شده که بازاریابی آنلاین به تنهایی نمیتواند استراتژی خوبی باشد و آنها برنامههایی برای گسترش خرده فروشیها در سال 2017 دارند.
با وجود سرمایه گذاریها و توسعه اپل در چین، هنوز هم موانع بسیاری برای این کمپانی از سوی دولت وجود دارد و لطف آنها تنها به کمپانیهای داخلی محدود میشود.
جالب توجه است که کمپانیهای هوآوی، اپو و ویوو زمانی فقط به خاطر تولید گوشیهایی شبیه به آیفون شناخته شده بودند. اما حالا این شرکتها موفق شدهاند فروش بهتری نسبت به پرچمدار اپل داشته باشند، حتی اگر این فروش محدود به مرزهای چین شود.