اینتل 1000 کارمند خود را برای ساخت چیپ LTE آیفون 7 بکار گرفته است

کمپانی اینتل نامی آشنا برای گیک های خوره‌ی تکنولوژی است و تقریبا تمام ما حداقل از یکی از محصولات اینتل چه به طور مستقیم و چه به طور غیرمستقیم استفاده کرده ایم. همکاری اپل و اینتل نیز به سال ها قبل برمیگردد و این دو کمپانی بخصوص در زمینه‌ی سیستم های مک، همکاری تنگاتنگی با یکدیگر دارند. اما در عین حال، ردپایی از اینتل در آیفون ها دیده نمیشود و دست این کمپانی از سود سرشار فعالیت در این بازار، کوتاه مانده است.

 

در ماه آگوست شایعه‌ای منتشر شده بود که اینتل قرار است چیپ های LTE برای آیفون 6اس و 6اس پلاس را تولید کند، اما در ماه سپتامبر و با عرضه‌ی آنها، مشخص شد که اپل باز هم از Qualcomm در این زمینه کمک گرفته است. ساعاتی پیش گزارش جدیدی در VentureBeat منتشر شده است که ادعا میکند اینتل و اپل برای ساخت چیپست های LTE آیفون 7 به توافق رسیده اند و هم اکنون حدود هزار کارمند اینتل درحال کار بر روی این محصول هستند.

اینتل 1000 کارمند خود را برای ساخت چیپ LTE آیفون 7 بکار گرفته است

گفته میشود به احتمال زیاد چیپ های مودم LTE مدل 7360 توسط اینتل مورد استفاده قرار خواهند گرفت که دارای سرعت دانلود 450 مگابایت بر ثانیه هستند و تا 29 باند LTE را پشتیبانی میکنند. جدا از بحث فنی، شاید برای شما هم جای سوال باشد که چرا این تعداد از کارمندان بر روی چنین محصول کوچکی (کوچک نسبت به توان فنی اینتل) کار خواهند کرد؟

 

پاسخ این سوال این است که اینتل قصد دارد تمام تلاشش را بکند و محصولی با استانداردهای بسیار بالا بسازد. این موضوع باعث خواهد شد ریشه‌ی مشارکت اینتل در آیفون های بعدی نیز گسترش پیدا کند و شاید در نهایت به سمتی برود که بتواند رضایت اپل را جلب کند و تولید پردازنده‌‌های آیفون‌های بعدی را نیز برعهده بگیرد.