کانکتور هوشمند در آیفون 7 چه معنی خواهد داشت؟ [بررسی]

شایعات متعددی برای حذف پورت 3.5 م.م در آیفون 7 و یا حداقل آیفون 7 پلاس منتشر شده است و گفته می‌شود که پورت لایتینگ به عنوان راه جایگزین استفاده می‌شود. برخی از کاربران نیز با حذف این  پورت موافق نیستند و سوال پیش می‌آید که چگونه به طور همزمان می‌توان موسیقی گوش داد و شارژ را نیز انجام داد. شایعات از شارژر بی‌سیم برای آیفون 7 خبر می‌دهند اما استفاده از این شارژرها با وجود بدنه‌ی فلزی کاری آسان نیست. شاید راه حل هدفون‌های کامپیوتری اپل باشد.

یکی دیگر از موارد مهم در این راستا بهره بردن آیفون 7 از کانکتور هوشمند است که در گذشته در آیپد پرو شاهد آن بوده‌ایم. البته احتمال حضور این کانکتور در آیفون 7 کم به نظر می‌رسد اما با توجه به طرح شماتیکی که اخیراً درز شده و تصاویر ادعا شده منتسب به این محصول، نمی‌توان حضور آن را صددرصد رد کرد. حال این کانکتور هوشمند در آیفون 7 و یا آیفون 7 پلاس چه کارایی‌هایی خواهد داشت؟

کیبوردهای اکسترنال

این کانکتور می‌تواند همانند آیپد پرو برای کیبوردهای اکسترنال استفاده شود. با این وجود طبق طرح شماتیک کانکتور هوشمند در پشت دستگاه قرار گرفته است و یک مکان ایده آل برای استفاده کیبورد اکسترنال نیست. بهترین مکان برای این کانکتور و اتصال کیورد اکسترنال به آن پایین دستگاه و یا کناره‌های آن است.

باتری کیس

این کانکتور برای اتصال به باتری کیس نیز می‌توان مورد استفاده قرار گیرد. این کانکتور اپل را قادر می‌سازد که باتری کیس‌های کوچک و نازکتر بسازد. اما اگر این مکان کانکتور و دلیل اصلی قرار دادن آن باتری کیس باشد می‌تواند حاکی از باتری نه چندان قوی سری آیفون 7 باشد.

شارژر مغناطیسی

این می‌تواند برای یک شارژر مغناطیسی همانند اپل واچ استفاده شود. استفاده از شارژر مغناطیسی راحت‌تر از پورت لایتینگ است. این پورت همچنین می‌تواند برای شارژ دستگاه استفاده شود و پورت لایتینگ در هنگام شارژ برای اتصال هدفون استفاده گردد.

اگر اپل از یک کانکتور هوشمند در آیفون 7/7 پلاس استفاده کند می‌تواند برای اعمال مختلف همانند شارژر مغناطیسی، باتری کیس، و … بهره برد. این قابلیت‌ها باید چیزی باشد که بتواند نام کانکتور هوشمند را توجیه نماید. به نظر شما کانکتور هوشمند در آیفون 7 چه معنی خواهد داشت؟

منبع: iphonehacks