چگونه از دانلود و نصب خودکار آپدیت‌ها در macOS جلوگیری کنیم؟

اگر شما از macOS El Capitan 10.11.5 یا پس از آن استفاده می‌کنید، کامپیوتر شما می‌تواند به روزرسانی‌های عمده همانند macOS Sierra را در پس زمینه دانلود کند. علاوه بر این اکثر مدل‌های مک با نسخه‌های قدیمی‌تر از El Capitan نیز قادر هستند که به روزرسانی‌ها و به روزرسانی‌های امنیتی را بدون دخالت کاربر دانلود نمایند.

پس از دانلود به روزرسانی‌ها، از شما برای نصب آن تاییدیه خواسته می‌شود که می‌توانید به روزرسانی را انجام داده، به زمان دیگر موکول و یا نادیده بگیرید.

اگر شما نمی‌خواهد که آپدیت‌های macOS در پس زمینه انجام شوند، با تغییرات در تنظیمات App Store آن را غیر فعال کنید. که مطمئنا با توجه به حجم مصرفی اینترنت، بسیاری از کابران دانلود خودکار برایشان خوشایند نیست و ترجیح می‌دهند از ساعات رایگان برای این کار استفاده نمایند.

اگر شما فضای کافی برای فایل دانلودی نداشته باشید، آپدیت به صورت خودکار دانلود نمی‌شود. حتی اگر پس از شروع دانلود فضا کم باشد، دانلود متوقف و فایل‌های دانلود شده پاک می‌شوند. کافی است چندبار این اتفاق رخ دهد تا حجم بالایی از اینترنت شما هدر برود.

غیر فعال کردن دانلود خودکار در macos

1- در مک خود به مسیر System Preferences → App Store بروید.

2- برای جلوگیری از دانلود خودکار آپدیت‌های macOS و برنامه ها تیک “Download newly available updates in the background” را بردارید.

macbook-air-mac-app-store-updates-screenshot-002

از حالا به بعد هر به روزرسانی منتشر شود تا شما آن را تایید نکنید در پس زمینه دانلود نخواهد شد. در این صفحه گزینه‎های دیگری برای دانلود خودکار وجود دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

Automatically check for updates: با فعال بودن این گزینه به صورت خودکار برای بررسی به روزرسانی‌ها اقدام می‌شود.

Install app updates: با فعال بودن این گزینه به روزرسانی‌های دانلود شده برای اپلیکیشن‌ها نصب می‌شوند.

Install macOS updates: با فعال بودن این گزینه به روزرسانی‌های دانلود شده برای سیستم عامل نصب می‌شوند.

Install system data files and security updates: این گزینه برای نصب آپدیت‌های امنیتی و فایل‌های سیستمی است که به شدت توصیه می‌شود همیشه فعال باشد.

macbook-air-mac-app-store-updates-screenshot-001

منبع: iDB