چگونه آی او اس ۱۰ نسخه آزمایشی عمومی را روی آیفون و آیپد نصب کنیم؟

امروز نسخه عمومی آزمایشی آی او اس ۱۰ برای تمامی کسانی که علاقه مند به نصب و تست این سیستم عامل هستند عرضه شد . همان طور که اطلاع دارید ٫ در نسخه های آزمایشی معمولا باگ هایی از سیستم عامل مثل  : کرش شدن برنامه ها – ریست شدن دیوایس – و …  دیده می شود که خوب طبیعی حساب می شوند و با اطلاع دادن به اپل قطعا در نسخه های بعدی برطرف می شود .

به هر حال اگر با این موارد و باگ های احتمالی مشکلی ندارید و مشتاق نصب آی او اس ۱۰ بتا عمومی هستید پس دلیل بزرگی حساب نمی شود ٫ ما در این آموزش به شما عزیزان نحوه نصب نسخه آزمایشی عمومی آی او اس (iOS 10 Public Beta) را می آموزیم .

چگونه آی او اس ۱۰  نسخه آزمایشی عمومی را روی آیفون و آیپد نصب کنیم؟

آی او اس ۱۰ روی چه دیوایس هایی نصب می شود ؟ دقت کنید iOS 10 فقط روی دیوایس های لیست شده زیر قابل نصب می باشد.

آی او اس ۱۰
آی او اس ۱۰

 

مرحله ۱ :‌ برای نصب نسخه های بتا عمومی باید به صورت رایگان با اپل ایدی خودتان عضو تستر های عمومی شوید . اگر تا الان ثبت نام نکردید پس همین حالا به  این لینک بروید  و روی Sing up کلیک کنید و مطمئن باشید با همان اپل ایدی که روی آیفون و آیپد شما ست هست اینجا هم وارد و ثبت نام کنید .  همچنین برای  نصب نسخه عمومی آزمایشی macOS Sierra نیز از همین لینک می توانید استفاده کنید .

 

نسخه آزمایشی عمومی آی او اس ۱۰
نسخه آزمایشی عمومی آی او اس ۱۰

مرحله ۲ :

به شدت پیشنهاد می شود قبل از هر کاری حتما از آیفون و آیپد خودتان بک آپ تهیه کنید ٫ شاید در حین آپدیت به هر دلیلی مشکلی پیش بیایید و نیاز به برگردانندن اطلاعات از روی بک اپ باشید . اطمینان داشته باشید که از بک آپی که میگیرید حتما آرشیو ( Archive Backup )  تهیه کنید ( که بک اپ بعدی که روی ای او اس ۱۰ هستید جایگزین این بک اپ شما نشود )

 

نحوه آرشیو (‌Archive) کردن بک آپ iOS

  • Archive کردن فقط در آیتونز مک امکان پذیره و برای Archive کردن در ویندوز باید از راه زیر پیش برید
  • ۱- دقت کنید باید یک بک آپ بگیرید از دیوایس بعد یا اسم اون بک اپ رو تغییر بدید و یا مکان ذخیره فایل بک اپ رو تغییر بدید تا دوباره بک اپ بعدی روی آن ذخیره نشود .
  • ۲- برای این کار در ویندوز 8-7 Vista باید به مسیر C:\Users\<your username>\AppData\Roaming\Apple Computer\MobileSync\Backup بروید  و فایل بک اپ را کپی و در یک درایو یا فولدر دیگه ذخیره داشته باشید . ( در ضمن دقت  داشته باشید باید از تنظیمات فولدر ها تنظیم فولدر های پنهان (‌Hidden Folder ) غیر فعال باشد تا نمایش داده شود .

 

Archive در مک :

  • ابتدا هنوز که اقدام به آپدیت نکردید دیوایستان را به وسیله کابل یو اس بی به کامپیوتر متصل کنید و نرم افزار آیتونز را باز کنید
  • روی اسم آیفون (‌iPhone ) کلیک کنید و از تب پایین روی Summary کلیک کرده و در صفحه باز شده گزینه Backup ملاحظه می کنید حالا تیک This Computer رو بزنید

 

  • آی او اس ۱۰ آزمایشی عمومی
    آی او اس ۱۰ آزمایشی عمومی

     

  • روی “Back Up Now” کلیک کنید تا شروع به بک آپ گیری کند.
  • وقتی بک آپ گرفته شد از داخل آیتونز وارد تب Preferences -> Devices شوید و آخرین بک اپ گرفته شده را ملاحظه می کنید ٫ روی آن کلیک کنید

 

نصب آی او اس ۱۰

  • روی بک آپ مورد نظر راست کلیک کرده و روی صفحه پاپ آپ باز شده روی Archive کلیک کنید .
  • آرشیو کردن (‌Archive ) بک آپ در واقع از فایل بک آپ شما حفاظت می کند و دوباره روی این بک اپ نسخه جدید بک اپ جایگزین نمی شود .

 

ای او اس ۱۰
ای او اس ۱۰

 

مرحله ۳ ‌:

حالا با دیوایس خودتان به کمک مرورگر Safari وارد این لینک شوید و پروفایل کانفیگ  را دانلود و نصب کنید .

نصب iOS 10
نصب iOS 10

مرحله ۴ :

پس از نصب فایل کانفیگ و پروفایل آی او اس ۱۰ حالا به مسیر Setting > General > Software Update f بروید  و آپدیت iOS 10 Public Beta 1 را ملاحظه خواهید کرد . روی Install کلیک کرده و صبر کنید تا نصب و دیوایس ریست شود .

حالا تمام قابلیت های آی او اس ۱۰ بتا عمومی را خواهید داشت و اپدیت های بعدی هم از همین جا قابل نصب می باشد .

توجه : اگر به هر دلیلی با این نسخه مشکل داشتید هم می توانید به راحتی با ریستور کردن دیوایس  به نسخه قبلی بازگردید .

 


اگرشما هم جزو کاربرانی هستید که از این آموزش استفاده و به نسخه iOS 10 اپدیت کردید و مشکلی یا باگی مشاهده کردید حتما در قسمت نظرات آن را با دیگر کاربران در میان بگذارید .

 

همچنین پیشنهاد می کنیم از لینک های مطالب مفید زیر در مورد آی او اس ۱۰ دیدن فرمایید :