چه کسی اکانت iCloud تروریست را ریست کرده است؟!

چه کسی بین این همه اختلاف بین اپل و دولت فدرال حساب iCloud متصل به آیفون تروریست را ریست کرده است؟ اپل در یک کنفرانس مطبوعاتی که با برخی از اعضای رسانه‌ها داشته اعلام کرده که رمز عبور iCloud آیفون در حالی که در بازداشت دولت بوده، ریست شده است.

در این ماجرا هر دو طرف دولتی هستند، از طرفی FBI و دیگری سازمان بهداشت عمومی سن برناردینو! دومی جایی است که فاروق در آن کار می‌کرده و آیفون مذکور از این سازمان به او برای انجام کارها داده شده است.

سوال اینجاست که کدام سازمان دولتی سعی بر هک کردن آیفون برای بیرون کشیدن اطلاعات داشته است؟! هر دو انگشت اشاره را به روی یکدیگر گرفته‌اند. آخرین گفته در این رابطه این است که وزارت بهداشت به درخواست FBI چنین کاری را انجام داده است.

ممکن است در حال حاضر مهم نباشد که کدام نهاد مسئول چنین کاری بوده است و تنها نکته مهم دروغ گفتن یکی از این طرف‌ها است. یکی از مدیران اپل گفته که اگر این ریست رخ نمی‌داد اپل و FBI در حال حاضر در مقابل یکدیگر در دادگاه قرار نمی‌گرفتند. هنگامی که بکاپ iCloud غیر فعال باشد استخراج اطلاعات از آیفون کاری بسیار دشوار است اما اگر این ریست که مشخص نیست کار چه کسی بوده است رخ نمی‌داد، اطلاعات به راحتی قابل استخراج بودند.