چرا دانلود از اپ استور برای کاربران ایرانی امکان پذیر نیست؟ ارور ۱۰۰۹

اگر از من میپرسید میگویم که اپ استور اپل چه در سیستم عامل مک، چه در سیستم عامل watchOS و چه در سیستم عامل آی او اس، تمام نیازهایتان را برطرف خواهد کرد. اگر شما تمام محتواهای مالتی مدیا، نرم افزارها و بازی هایتان را از اپ استور دانلود کنید، نه امنیت دیوایس تان به خطر میافتد، نه مشکلی از لحاظ عملکرد سخت افزاری خواهید و نه هر مشکل دیگری.

 

اما پاراگراف بالا درصورتی صحیح خواهد بود که شما دارای یک اینترنت پایدار، با سرعت مناسب ، پهنای باند نامحدود و بدون محدودیت ای پی  باشید. جدا از قیمت بالای محتوای موجود بر روی اپ استور، مشکل دیگری که خیلی از کاربران ایرانی دنیای اپل را درگیر خودش کرده است، ارورهای گاه و بیگاه اپ استور برای ما ایرانی هاست. ارورهایی نظیر ارور نوستالژیک (!) ارور ۱۰۰۹، ارورهای گیر کردن روی حالت چرخش و Loading، ارورهایی که باعث توقف و دانلود ناقص فایل میشوند و ده ها مشکل و ارور عجیب و غریب دیگر.

 

چرا دانلود از اپ استور برای کاربران ایرانی امکان پذیر نیست؟

اما براستی دلیل این ارور ۱۰۰۹  چیست؟ دلیل این ارورها در گذشته بیشتر مربوط میشد به تحریم ها و مشکلات بر سر راه خدمات دهی اپل. اگر دقت کرده باشید، در گذشته حدودا هر دو هفته یکبار اپ استور از دسترس خارج میشد و ارور ۱۰۰۹ هم تقریبا امان ما را بریده بود. اما امروزه و با بهبود روابط و حتی زمزمه هایی نظیر ورود رسمی اپل به ایران، این ارورها خیلی کمتر پیش می‌آیند، هرچند که دلیل آنها همچنان هم متوجه خود اپل است و دلیل دیگر این ارورها محدودیت های ایران و آی پی ایران برای دسترسی به اپ استور است که با توجه به وجود تعداد زیاد کاربران اپلی در ایران، تابحال راه حلی برای این مشکل ارائه نشده است !

 

اما راه حل ارور ۱۰۰۹  چیست؟ متاسفانه در یکی دو هفته‌ی گذشته نیز این مشکلات دوباره رخ داده اند و کاربران زیادی در بخش نظرات آنرا با ما مطرح کرده اند؛ اولا اینکه این ارورها معمولا بیشتر از 2 – 3 روز طول نمیکشند و شما بهتر است در فواصل زمانی چند ساعته، مجددا برای دانلود تلاش کنید. اما اگر باز هم این مشکلات را دریافت کردید، ابتدا اطمینان حاصل کنید که اینترنت شما دارای کیفیت و سرعت مناسبی در آن لحظه است. همچنین بهتر است دانلودهای خود از اپ استور را در ساعات کم ترافیک یعنی حوالی ظهر، و حوالی صبح انجام دهید.

 

چرا دانلود از اپ استور برای کاربران ایرانی امکان پذیر نیست؟

اگر در نهایت هیچکدام از راه حل های بالا نتیجه بخش نبود، و هنوز ارور 1009 اپ استور را دریافت کردید، تلاش کنید تا آی پی دیوایس خود را تغییر دهید تا بلکه بتوانید نرم افزار یا بازی مورد نظر خود را از اپ استور دانلود و نصب نمایید . اگر شما نیز هنگام دانلود از اپ استور به مشکل برخورده اید، اپراتور اینترنتی و مشکل مورد نظر خود را در قسمت نظرات مطرح کنید تا دیگر کاربران نیز مطلع شوند.