چرا آیفون 7 باید شارژر بی‌سیم داشته باشد؟ [بررسی]

بدون شک آیفون 7 مهمترین گوشی سال 2016 خواهد بود که در آینده معرفی می‌شود. کمپانی اپل شرایط خوبی را برای فروش آیفون در حال حاضر سپری نمی‌کند و برخلاف انتظار تحلیلگران باید فکری اساسی برای تسخیر بازار توسط آیفون 7 بکند. یکی از قابلیت‌های مهمی که در آیفون 7 امکان دارد وجود داشته باشد، شارژ بی‌سیم است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

طبق آمارها، کمپانی اپل 10 سال متوالی است که در بالاترین سطح رضایت مشتری در بین کاربران  Sprint, T-Mobile و Verizon قرار دارد. تیم کوک از اینکه کمپانی اپل در اولین رده‌ی J.D. Power از نظر رضایت مشتری قرار دارد، بسیار خشنود است. اما آخرین رده بندی از سوی J.D. Power نشان می‌دهد که ساکنین کوپرتینو باید به فکر تغییراتی باشند.

اپل باید به فکر حضور شارژرهای بی‌سیم در کنار آیفون 7 باشد. یکی از موارد مهم در گزارش J.D. Power علاقه‌ی شدید کاربران به این ویژگی است:

هنگامی که از مشتریان خواسته شد که سه ویژگی که آن‌ها برای گوشی هوشمند بعدی خود می‌خواهند را ذکر کنند؛ شارژر بی‌سیم با 49% آرا در بالاترین سطح علاقه مشتریان قرار گرفت. پس از آن‌ ”کنترل صدای یکپارچه” و ”تشخیص چهره، سیستم امنیتی بیومتریکی، اسکنر اثر انگشت” هر کدام با 19 درصد قرار داشتند.

مسلماً استفاده از شارژرهای بی‌سیم راحت‌تر و رضایت کلی مشتریان مصرف کننده را نیز به همراه داشته است. طبق بررسی J.D. Power، رضایتمندی مشتریان از گوشی‌های هوشمند با شارژر بی‌سیم 28 امتیاز از گوشی‌هایی که این قابلیت را ندارند بالاتر است. (852 در برابر 824)

کرک پارسونز مدیر ارشد J.D. Power در این باره گفت: باتری، نیروی زندگی یک دستگاه است و استفاده از تکنولوژی‌ها همانند شارژرهای بی‌سیم تاثیر مثبت قابل توجهی بر روی تجربه‌ی کاربر خواهد گذاشت.

اینکه آیفون بدون بهره بردن از شارژر بی‌سیم در صدر قرار دارد، ستودنی است. اما سخت است که ساخته‌‎ی اپل بدون شارژر بی‌سیم در این رتبه بماند، با وجود اینکه گوشی‌های هوشمند رده بالای امروزی از این قابلیت بهره می‌برند. گلکسی S7 کمپانی سامسونگ بزرگترین رقیب آیفون است، این دستگاه به صورت بی‌سیم شارژ می‌شود و سرعت شارژ آن تقریباً برابر با شارژرهای سیمی است.

مطمئناً وجود شارژر بی‌سیم می‌تواند یک دلیل قانع کننده برای خرید آیفون بعدی باشد. اگر چه شارژرهای بی‌سیمی که در دستگاه‌های اندرویدی وجود دارند باید دستگاه به پد شارژ متصل باشد، اما هنوز هم از اتصال کابل به دستگاه راحت‌تر است. اگر شارژر بی‌سیم قابلیتی باشد که اپل برای فروش دستگاه حساب روی آن باز کند، با وجود اینکه رقبا در حال حاضر دارای این قابلیت هستند، باید منتظر شارژر بی‌سیمی خاص باشیم. به طور مثال اپل NFC را بعد از رقبا به دستگاه خود اضافه کرد اما با تلفیق آن با تاچ آی‌دی و افزودنش به اپل واچ، سعی کرد چیزی متفاوت را ارائه دهد.

ممکن است شارژر بی‌سیمی که برای آیفون 7 عرضه می‌شود دیگر نیازی به گذاشتن دستگاه روی آن نباشد و در فاصله‌ی 1 متری و حتی در فاصله‌ی 4.5 متری دستگاه شارژ شود.

نظر شما چیست؟ آیا آیفون 7 با شارژر بی‌سیم عرضه می‌شود و این قابلیت شما را مجاب به خرید آیفون 7 می‌کند؟

منابع: nypost، energous، iphonehacks، bloomberg، prnewswire، energous