پیش بینی برای اپل در سال 2016 : بزرگترین خریدار تراشه در دنیا

مرکز تحقیقاتی Gartner گزارشی خلاصه ار مصرف نیمه هادی‌ها توسط فروشندگان بزرگ تلفن همراه منتشر کرده است. در این گزارش آمارهای جالبی ذکر شده است. جای تعجب نیست که سامسونگ و اپل برای پنجمین سال متوالی جایگاه اول و دوم را غصب کرده‌اند. سهم این دو از بازار نیمه هادی‌های دنیا 17.7 درصد (59 میلیارد دلار ارزش تراشه‌ها) می‌باشد.

در حال حاضر بخش تولید نیمه هادی سامسونگ برای هر دو شرکت اپل و کوالکام تراشه تولید می‌کند. فروش تولیدات خود به دو عدد از بزرگترین مصرف کنندگان سلیکون برای سامسونگ آینده بسیار خوبی را رقم می‌زند، حتی اگر تجارت نیمه هادی‌ها در حال افول باشد.

10 کمپانی برتر طبق رده بندی Gartner، در حدود 123 میلیارد دلار تراشه خریداری کرده‌اند که سهم 36.9 درصد از کل این بازار در دنیا را تشکیل می‌دهد. این رقم پایین‌تر از 37.9 درصد سال 2014 می‌باشد.

صحبت از کاهش شد، لازم به ذکر است که تقاضای تراشه در کره در حدود 3.6 درصد در سال 2015 کاهش داشته است، در حالی که اپل 7.1 درصد رشد داشته و 800 میلیون دلار تراشه مصرف نموده است. با این سرعت، پیش بینی می‌شود که سازنده‌ی آیفون به لطف محبوبیت تولیداتش به بزرگترین مصرف کننده‌ی تراشه در سال 2016 بدل می‌شود. البته این افزایش سهم اپل برای سامسونگ در سال 2015 خوشایند بوده است اما در سال جاری با توجه به شایعات و حذف سامسونگ از چرخه تولید برای تراشه‌های اپل چنین اتفاقی نخواهد افتاد.