پیشنهادات وسوه انگیز هکرها به کارمندان اپل

شاید باعث تعجب باشد که اطلاعات کارمندان ساده‌ی اپل برای ورود به سیستم هزاران دلار ارزش دارد!

طبق گفته‌ی برخی از کارمندان اپل در ایرلند، بسیاری از هکرها با کارکنان اپل تماس می‌گیرند و هزاران یورو را برای دسترسی به اطلاعات ورود آن‌‌ها به اکانت اپل را پیشنهاد می‌دهند. هکرها معمولا کارکنان جدید را هدف قرار می‌دهند و در قدم اول از طریق ایمیل با آنان ارتباط برقرار کرده و مقادیر همانند 23 هزار دلار را پیشنهاد می‌کنند.

گفتگوی یکی از کارمندان با Business Insider : من می‌توانم اطلاعات اپل آی‌دی خود را تا فردا 20 هزار یورو (معادل 23 هزار دلار) بفروشم، افراد بسیار زیادی برای خرید آن مشتاق هستند.

برای مقابله با چنین ایمیل‌هایی اپل یک طرح داخلی جدید با نام ”رشد خود” را راه انداخته است که مشخص نیست این طرح چیست و چرا با این نام خوانده می‌شود.

اگر یک کارمند اپل وسوسه شود و اطلاعات اکانت خود را بفروشد، هکرها جزئیات بیشتری را در مورد محصولات و برنامه‌های آینده این شرکت به دست می‌آورند.

با این حال کارمندان اپل می‌گویند که اپل بسیار زیاد مراقب موارد امنیتی است که تقریباً نفوذ به سیستم را غیر ممکن ساخته است. در واقع کارمندان اپل ادعا می‌کنند که برای دسترسی از راه دور به دفتر کورک (شهری در ایرلند) مشکل دارند و این نشان دهنده‌ی آن است که اپل در اینگونه موارد چقدر سخت گیرانه عمل می‌کند.