پیامی که برنامه Messages را به طور کلی از کار می‌اندازد

چندی پیش یک ویدیو منتشر شده بود که می‌توانست باعث کرش و در نهایت فریز شدن آیفون شود. این ویدیو از سایت VK.com بود که در قالب لینک‌های سایت‌های کوتاه کننده لینک نیز منتشر می‌شد. در نهایت کاربران پس از باز کردن این ویدیو مجبور به ریبوت دستگاه می‌شدند.

حال یک پیام متنی جدید از طریق iCloud Drive در حال انتشار است که برنامه Messages را به طور کلی در تمامی آیفون‌های دارای iOS 9 تا iOS 10.2.1 (بتا 1 و 2) از کار می‌اندازد. یک فایل بزرگ که برنامه قادر به باز کردن آن نیست موجب بروز این باگ می‌شود. شما زمانی که تلاش می‌کند فایل پیوست همراه متن را باز کنید، برنامه فریز می‌شود. رفتن به مولتی تسکینگ و بستن آن نیز کمکی نخواهد کرد. چون شما بار دیگر برای باز کردن برنامه Messages تلاش کنید، با یک صفحه سفید مواجه می‌شوید و سپس هوم اسکرین را مشاهده می‌کنید. کسانی که با این فایل مواجه شدند دیگر قادر به ارسال و دریافت پیام‌های متنی نیستند.

اما این مشکل را هارد ریست و خاموش و روشن کردن‌های پشت سر هم رفع نمی‌کند. با این شرایط بدیهی است که مشکل جدی می‌باشد. اگر شما از فردی یک فایل بزرگ از طریق برنامه Messages دریافت کردید، بر روی آن تپ نکنید. اپل مطمئنا به زودی با عرضه آپدیت این مشکل را برطرف می‌کند ولی تا آن زمان حواستان به پیام‌های دریافتی باشد.

می‌توانید ویدیو مرتبط را نیز در ادامه مشاهده و یا دانلود نمایید.