پورت لایتینگ راه اتصال هدفون‌های آیفون 7 با قابلیت نویز گیر است؟

آینده پورت هدفون 3.5 م.م با وجود شایعات متعدد در آیفون 7 مبهم است، حال تحلیلگران نظری را در این رابطه داده‌اند.

طبق گزارش منتشر شده از سوی بارکلیز، تحلیلگران، کریستوفر هملگام و بلین کورتیس انتظارات خود در رابطه با آیفون 7 را بیان کرده‌اند. اولین و مهمترین مسئله‌ای که در گزارش آمده ، قرار دادن هدفون‌هایی در جعبه دستگاه است که به پورت لایتینگ متصل می‌شوند و راه فرار اپل از پورت 3.5 م.م است.

با وجود تعداد رو به افزایش شایعات و گزارشات مبنی بر عرضه هدفون‌های اپل با قابلیت نویز گیر، نمی‌توان آن را در آیفون 7 عملی دانست. در این گزارش نیز آمده که اپل به طور بالقوه یک سیستم حذف نویز توسعه داده شده را در اختیار دارد، اما ممکن است تا سال 2017 از حضور آن خبری نباشد و در کنار آیفون 7s از آن پرده برداری شود.

تحلیلگران انتظار دارند که اپل یک کدک عمومی دیجیتال را در آیفون 7 و احتمالا آیفون 7 پلاس استفاده کند. تصمیم برای حضور هدفون‌هایی با نویزگیر، زمان کافی برای توسعه فن آوری‌های لازم، نصب قطعات مورد نیاز و سایر موارد تحت‌الشعاع را طلب می‌کند. با وجود شرایط فعلی انتظار می‌رود که پشتیبانی از کدک‌های هوشمند کمپانی Cirrus Logic که با اپل تعامل دارد، برای حذف نویز در سال 2017 رخ دهد.

از سوی دیگر شایعات خبر از ساخت هدفون‌های بی‌سیم توسط اپل با قابلیت حذف نویز می‌دهند که به صورت جداگانه به فروش می‌رسند و در جعبه‌ها حضور ندارند.