پایان درگیری قانونی اپل و Elan

به گزارش رویترز، یک شرکت سازنده میکروالکترونیک های پیشرفته به نام Elan، پیش از این از اپل به خاطر کپی برداری از ایده صفحه های الکترونیکی چند لمسی شکایت کرده بود. به گفته مسئولان شرکت Elan، این ایده اولین بار توسط این شرکت طراحی و تهیه شده است. اپل، در مقابل این ادعا را پذیرفته و تصمیم گرفته بابت این تخلف، پنج میلیون دلار به این شرکت خسارت بدهد. اپل همچنین تصمیم دارد تا این ایده را با شرکت Elan شریک شود و آن را تحت لیسانس هر دو شرکت به کاربران ارائه دهد.

درگیری بین شرکت تایوانی Elan واپل از سال 2009 و زمانی که Elan اپل را به کپی برداری از ایده صفحه های الکترونیکی چند لمسی متهم کرد شروع شد. اپل آن زمان تلاش کرد تا در مقابل این اتهام از خود دفاع کند، اما حالا با اعتراف به این که حق با شرکت Elan است، تصمیم دارد خسارت این شرکت را بدهد و این فناوری را با شرکت Elan به طور مشترک عرضه کند.

البته در سال 2010 شرکت Elan تصمیم داشت صادرات محصولات اپل را متوقف کند، ولی دادگاه به نفع اپل رای داد و هدف Elan محقق نشد. این دو شرکت در حال حاضر هیچ گونه مشکل حقوقی با هم ندارند و بر سر مسائل با یکدیگر به توافق رسیده اند. ای کاش شرکت های دیگر هم به اندازه Elan منطقی بودند…

 

ترجمه شده از: Mac Rumors