پاک سازی اپ استور در دستور کار اپل

فروشگاه نرم افزاری iOS منبعی عظیم از برنامه‌ها و بازی‌ها است که به میلیون‌ها نفر سرویس دهی می‌کند. بسیاری از بازی و برنامه‌ها به صورت روزانه توسط کاربران استفاده می‌شوند و مرتب آپدیت می‌گردند. بیش از 8 سال از عمر اپ استور می‌گذرد و بخش‌های از این فروشگاه را اپلیکیشن‌های بی‌فایده، غیر کاربردی تشکیل داده و یا برخی از آن‌ها مدت‌ها است که توسط توسعه دهنده خود رها شده‌اند. چنین اپلیکیشن‌های قفسه‌های مجازی را اشغال کرده‌اند، در شرایطی که می‌توان از این قفسه‌ها استفاده بهتری کرد، یعنی همین تصمیمی که اپل به تازگی گرفته است. حال توسعه دهندگان باید به اپلیکیشن‌‌های خود تا یک ماه آینده رسیدگی کنند تا اپل آن‌ها را حذف نکنند، برنامه‌های که کرش می‌کنند حتی ممکن است زودتر پاک شوند.

این پاک سازی یک گام بسیار مثبت برای دارندگان آیفون، آیپاد و آیپد و همچنین توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های فعال است. سیستم رتبه بندی و امتیاز دهی که در حال حاضر وجود دارد، کار را برای پیدا کردن موارد جدید و سنجش اپلیکیشن‌ها، کارآمد است. اما این حرکت اپل کار را بسیار راحت‌تر می‌کند و موجب می‌شود که کیفیت اپ استور روز به روز افزایش یابد.

در یک ایمیل که به توسعه دهندگان ارسال شده، اپل اعلام کرده که نام اپلیکیشن‌‎ها به 50 کارکتر محدود می‌شوند. برخی از توسعه دهندگان عنوان اپلیکیشن خود را طولانی می‌کردند که با استفاده از الگوریتم اپل بتوانند آن را در مکان بالاتری نمایش بدهند. کوپرتینویی‌ها با این تغییر امیداوارند این موارد به حداقل برسد.

این طرح از 7 سپتامبر یعنی همان روز کنفرانس اپل شروع می‌شود و توسعه دهندگان از آن تاریخ 30 روز مهلت دارند.

منبع: Verge