وال استریت ژورنال: اپل بیش از 10 نمونه اولیه آیفون 8 دارد

در پی گزارشات مختلف برای صفحه نمایش OLED منحنی آیفون 8، مطلب منتشر شده توسط وال استریت ژورنال نیز به این نکته اشاره می‌کند که ما ممکن است یک آیفون با صفحه نمایش OLED خمیده در سال 2017 مشاهده کنیم.

طبق گزارش وال استریت ژورنال، اپل از شرکای خود خواسته که تولید صفحه نمایش OLED نازک را افزایش دهند و نمونه‌های اولیه را که وضوح بهتر از سامسونگ دارند، برای این کمپانی ارسال نمایند. صفحه نمایش خمیده سامسونگ- به طور مثال همانی که در گلکسی S7 دیده‌ایم- دارای رزولوشن Quad HD (1440×2560 پیکسل) است. آیا اپل رزولوشنی بالاتر را برای آيفون خود در سال 2017 در نظر می‌گیرد؟ اگر این اتفاق رخ بسیار جذاب خواهد بود.

ممکن است حداقل برخی از پنل‌های صفحه نمایش توسط سامسونگ تامین شوند که با توجه به اینکه این کمپانی یکی از تامین کنندگان مهم اپل محسوب می‌شود، دور از ذهن نمی‌باشد. به طول مثال RAM استفاده شده در آیفون 7 توسط کمپانی سامسونگ ساخته شده است.

طبق گزارش، اپل در حال حاضر با بیش از 10 نمونه اولیه آیفون 8 کار می‌کند که مدل صفحه نمایش خمیده فقط یکی از آن‌ها است. در نهایت اپل می‌تواند تصمیم بگیرد که صفحه نمایش منحنی برای سال آینده به بازار عرضه نشود. اما واقعا امیداواریم که این تغییر در سال آینده رخ دهد،‌چون با وجود آنکه اپل دستگاه‌های عالی را می‌سازد اما یک تغییر عمده در سال آینده نیاز است.

اگر آیفون 8 با صفحه نمایش منحنی عرضه شود،‌به احتمال زیاد قیمت بالاتری نسبت به مدل‌های معمول خواهد داشت چون پنل‌های OLED منحنی از IPS LCD تخت گران‌تر است. مشخص نیست که آیفون با صفحه نمایش کوچک (حدود 4.7 اینچ) و یا با صفحه نمایش بزرگ (حدود 5.5 اینچ) به این نوع صفحه نمایش مجهز می‌شود اما به نظر می‌رسد صفحه نمایش OLED خمیده در نسخه بزرگتر استفاده شود.

در این گزارش، وال استریت ژورنال به نام دستگاه اشاره نکرده است اما با توجه به تغییرات زیادی که انتظار می‌رود، بعید به نظر می‌رسد که نام دستگاه آيفون 7s باشد و نام آیفون 8 معقول‌تر به نظر می‌رسد.