هک تاچ آی‌دی با استفاده از خمیر بازی!

تاچ آی‌دی ظاهراً امن‌ترین روش برای قفل کردن دستگاه iOS شما است، به دلیل اینکه هک کردن آن نسبت به یک یک پسورد بسیار سخت‌تر است، اما در واقعیت اینگونه است؟ یک استارتاپ چینی در کنگره جهانی موبایل، با خمیر بازی کودکان نشان داد که می‌توان آیفون را از طریق تاچ آی‌دی باز کرد.

همانطور که در ویدیو پایین مشاهده می‌کنید، خبرنگار حوزه فناوری آرجون کارپل، در کنار جیسون چیکن، رئیس شرکت امنیت موبایل Vkansee، نشان می‌دهند که امکان باز کردن آخرین نسل آیفون با مقداری خمیر بازی وجود دارد. آن‌ها چندین بار در این کار شکست می‌خورد اما سرانجام نتیجه می‌دهد.

در حالی که در گذشته دیده‌ایم که تاچ آی‌دی با انگشتان پا و یا حتی پنجه‌ی گربه عمل می‌کند، اما این کار کاملا متفاوت است. از لحاظ تئوری یک دزد می‌توان از همین ترفند برای باز کردن آیفون یا آیپد برای به دست آوردن تمامی اطلاعات استفاده کند. اما نمی‌توان برای آن زیاد نگران بود، چرا که روش کار ساده نیست. چیزی که در این فیلم نشان داده نمی‌شود، این است که Vkansee اثر انگشت روی خمیر بازی را از یک قالب خمیر دندان به دست آورده است. که بدون آن هک کار نمی‌کند.

برای وارد شدن به دستگاه شما با این روش، یک هکر ابتدا باید قالب اثر انگشت شما را با استفاده از خمیر دندان بسازد که بدون اینکه شما بفهمید این کار بسیار نزدیک به غیر ممکن است، اما این یک روش بدون راه‌های پیچیده بیومتریک است. اپل تا کنون واکنشی به این موضوع نداشته است.

کارپل در وب سایت خود گفته است: اثر انگشت هر شخص منحصر به خودش است، پس این بسیار نادر است که حتی یک بخش کوچک از دو اثر انگشت جداگانه آنقدر شبیه به هم باشند که برای باز کردن تاچ آی‌دی مطابقت داشته باشند. احتمال این اتفاق 1 در 50 هزار است که بسیار بهتر از 1 در 10 هزار برای حدس رمز عبور 4 رقمی می‌باشد.

می‌توانید ویدیو مربوطه را در پایین مشاهده و یا دانلود نمایید.