هشدار – این تاریخ و زمان باعث غیر قابل استفاده شدن دستگاه می‌شود

اشکالات نرم افزاری همیشه وجود داشته‌اند، اما برخی بیش از یک تهدید برای امنیت و سلامت عمومی دستگاه محسوب می‌گردند. هنوز داستان error 53 تمام نشده است، پیغام خطایی که در صورت تعمیرات مربوط به تاچ آی‌دی توسط تعمیرکاران غیر رسمی اپل صورت گیرد،نمایش داده می‌شود و این پایانی برای دستگاه شما خواهد بود. حال یک ویدیو اخیراً منتشر شده که نشان می‌دهد یک تغییر تنظیمات ساده نیز می‌تواند باعث بریک شدن دستگاه شود!

همانطور که در ویدیو پایین مشاهده می‌کنید، تغییر تاریخ به 1 ژانویه 1970 و راه اندازی مجدد دستگاه باعث غیر قابل استفاده شدن آن می‌گردد. پس از ریبوت دستگاه در حالت DFU قرار می‌گیرد و توسط آیتونز شناخته می‌شود. اما حتی با ریستور هم درست نمی‌شود و دستگاه در حلقه بوت گیر می‌کند.

این مشکل تنها برای دستگاه‌های 64 بیتی رخ می‌دهد. آیفون 5، آیپد ایر، آیپد مینی 2، نسل ششم آیپاد و بالاتر شامل دستگاه‌های 64 بیتی می‌شوند. اگر شما دستگاه‌های قدیمی‌تر را دارید از این مشکل مصون هستید.

البته این مشکل را نمی‌توان جدی گرفت چون تعداد انگشت شماری چنین کاری را انجام می‌دهد و با مشخص شدن علت باید آن را نادیده گرفت. اما برای آزار و اذیت افرادی که با آن‌ها مشکل دارید راهکاری بسیار مناسب است 😀

می‌توانید ویدیو این مشکل را در پایین مشاهده و یا دانلود نمایید.