هر آنچه که باید درباره انقضای گواهی 7 روزه جیلبریک iOS 9.2-9.3.3 بدانید [نحوه تمدید]

تیم پانگو سرانجام بار دیگر یه گام مهم برای دوست داران جیلبریک برداشت و ابزاری را برای جیلبریک iOS 9.2 تا iOS 9.3.3 عرضه کرد. اما متاسفانه این جیلبریک یک مشکل دارد و این مشکل مرتبط با گواهی_certificate_ برنامه است که انقضا دارد و باید تمدید شود. در این مطلب نحوه تمدید گواهی و موارد مرتبط با آن ذکر شده است.

انواع گواهی در جیلبریک iOS 9.2-9.3.3 :

  • گواهی عمومی ساین: رایگان با مهلت 7 روز
  • گواهی توسعه دهندگان: 99 دلار برای یک سال
  • گواهی توسعه دهندگان شرکتی: 299 دلار برای یک سال

گواهی عمومی شایع‌ترین است و مطمئنا بسیاری از شما از آن استفاده می‌کنید. این گواهی با وارد کردن اپل آی‌دی به شما اختصاص می‌یابد اما تنها 7 روز اعتبار دارد.

گواهی توسعه دهندگان با پرداخت 99 دلار به اپل به شما اختصاص می‌یابد و می‌توانید 365 روز از برنامه جیلبریک پانگو بدون مشکل استفاده کنید و نیازی به تمدید هفتگی نیست.

حالت سوم همان گواهی است که برای جیلبریک توسط سافاری و یا ابزار ویندوز در ابتدا استفاده شد و اپل آن را باطل کرد. اما این هزینه بالایی را دربردارد و برای استفاده شخصی اصلا معقول نیست، چون باید سالانه 299 دلار هزینه کنید.

برای اینکه ببینید شما از کدام نوع گواهی استفاده می‌کنید تنها کافی است که به مسیر زیر بروید.

Settings > General > Device Management

اگر اپل آی‌دی معمولی خودتان ثبت شده باشد پس باید به صورت هفتگی برای side-load برنامه اقدام کنید. اگر یک اپل آی‌دی دیگر وجود داشت که برای شما نبود، پس یک گواهی توسعه دهنده برای شما ثبت شده و به مدت یک سال نیازی به ساین دوباره ندارید. اگر گواهی شرکتی Beijing نیز ثبت شده بود، در شرایط عادی حداقل یک سال دیگر نیازی به side-load برنامه جیلبریک نیست.

حال که با سه نوع گواهی آشنا شدید به نحوه تمدید و استفاده دائم از جیلبریک می‌پردازیم.

اطلاع از زمان تمدید گواهی

اگر گواهی شما منقضی شود و یا دیگر کار نکند، باید دوباره برای side-load برنامه پانگو و ساین آن برای ادامه کار جیلبریک اقدام کنید. هنگامی که برنامه جیلبریک پانگو یا PP هنگام باز کردن با کرش مواجه شد، به احتمال زیاد مشکل از گواهی شما باشد و زمان آن تمام شده است.

این مسئله برمی‌گردد به آنکه شما از نسخه چینی برنامه استفاده کردید که در حدود یک هفته پیش عرضه شد و یا نسخه انگلیسی آن که به تازگی منتشر شده است.

نحوه تمدید گواهی

اگر گواهی شما شرکتی است، از نظر تئوری نباید به فکر تمدید باشید چون احتمالا تا آن موقع جیلبریک iOS 10 منتشر شده باشد. اما اگر از اپل آی‌دی خود استفاده کردید هفته‌ای یک بار باید برنامه پانگو را side-load کنید. برای تمدید گواهی از طریق نسخه انگلیسی پانگو مراحل زیر را انجام دهید.

1- دستگاه iOS خود را به کامپیوتر از طریق USB متصل کنید.

2- فایل IPA جیلبریک پانگو و همچنین Cydia Impactor را با مراجعه به این صفحه دانلود نمایید.

3- دستگاه خود را خاموش و روشن کنید تا از حالت جیلبریک خارج شود.

4- فایل Impactor را باز نمایید.

6-1

5- فایل NvwaStone که با فرمت IPA در ابتدای آمورش گفته شده بود که دانلود کنید را به برنامه Cydia Impactor با Drag & drop _کشیدن و رها کردن_ وارد کنید.

6-3

6- یک اپل آی‌دی معتبر (لزومی ندارد اپل آی‌دی باشد که به طور معمول استفاده می‌کنید) را وارد نمایید.

7-1

7- پس از آن پسوورد اپل آی‌دی را نیز وارد کنید.

7-2

8- Cydia Impactor دوباره برنامه را ساین و side-load می‌‌کند، کمی باید صبر کنید.

9

9- هنگامی که پروسه به پایان رسید به Settings > General > Device Management بروید و بار دیگر گواهی را تایید کنید.

10-1 10-2 10-3

ایمیل خود را از منو Device Management انتخاب کنید.

10-4

روی گزینه Trust (ایمیل شما) تپ نمایید.

10-5

گزینه Trust را از پیام پاپ آپ نمایش داده شده انتخاب کنید.

10-6

10-7

10- پس از تایید گواهی برنامه پانگو را باز کنید و Start را انتخاب نمایید.

11-3

11- دستگاه خود را لاک کنید، باید پس از آن دستگاه respring شود. پس از آن سیدیا دوباره عملکرد سابق خود را خواهد داشت و شما به توییک و برنامه‌های جیلبریک خود دسترسی دارید.

جیلبریک

توجه

اگر شما از نسخه چینی جیلبریک استفاده کرده‌اید باز هم می‌توانید از این روش استفاده نمایید. هر دو برنامه Pangu و PP یک کار را انجام می‌دهند. فقط به خاطر داشته باشید که نبود دستگاه در حالت جیلبریک مهم است و از بروز خطاهای احتمالی جلوگیری می‌کند.

شما می‌توانید پس از نصب برنامه Pangu، برنامه PP را حذف کنید اما ممکن است بعد از ریبوت دوباره ظاهر شود.

منبع:iDB